• Anonym

Det kliar där nere och känns som jag är kissnödig hela tiden

Vet ni vad som är fel med mig. Har haft svamp förut och det känns som det, kliar och kliar... blir galen.
    Nu börjar det även kännas som att jag är kissnödig hela tiden, när jag kissat vill jag kissa mer men det kommer inget och så svider det trill lite i slutet också..

Hjälp!!

• Svar på tråden Det kliar där nere och känns som jag är kissnödig hela tiden
  • Lola Jämtland

UVI låter det som iom att det svider....

Fast jag kan inte minnas att det kliar? Så du har kanske både svamp och UVI?

//2007-here I come!
  • Anonym

Nä fy, ja dom tankarna har slagit mig med... attans.

Har salva hemma mot svamp och faktiskt penicillin kvar från förra uvi, tror ni det är dumt att testa med det?

• Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-01-23 07:30:39 följande:
    Nä fy, ja dom tankarna har slagit mig med... attans. Har salva hemma mot svamp och faktiskt penicillin kvar från förra uvi, tror ni det är dumt att testa med det?
    Om du har kvar penicillin spelar ingen roll eftersom man måste ta en hel kur för att vara säker på att UVIn är borta.
    Så jag tycker att du ska gå till läkaren o lämna ett urinprov.
    //2007-here I come!
  • Anonym

Svamptabletter som gick ut i november, tror ni dessa funkar?

• Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-01-23 07:47:13 följande:
    Svamptabletter som gick ut i november, tror ni dessa funkar?
    Sånt vet jag ingenting om tyvärr....har aldrig drabbats av svamp...
    Men nån annan på FL vet säkert!
    //2007-here I come!
  • Minjisen

Man ska inte använda gamla mediciner. Boka en tid hos läkare så hjälper dom dig.

• baby2006

Jag tycker också att du ska boka tid och få gå och göra ett urinprov.. För det behöver inte alls vara samma bakterier som orsakade förra uvi som du kanske har denna gången...

Sen brukar inte läkare skriva ut samma penicillin två gånger i rad till uvi..

Så ta du o ring VC o få en tid för kontroll

Stolt mamma till Ludvig-04 & Ebba-06,
  • feb05

tycker det låter som svamp och att du borde ta kontakt med vc så snart du kan..

• Anonym

Kliar det är det nog svamp. Men att du är kissnödig hela tiden o svider när du kissar låter som urinvägsinfl.

Jag hade det för drygt en v sedan. Gick till akuten direkt och fick penicillin. Du ska inte använda samma penicillin som du använde sist e s kroppen blir intollerant o du måste ändå äta en hel kur så gå till läkaren. Och använd som sagt aldrig gamla mediciner.

kolla på www.apoteket.se

Svar på tråden Det kliar där nere och känns som jag är kissnödig hela tiden