Cellförändringar och blödningar
Hej,
Nu är jag orolig - kan någon med erfarenhet kanske bidra... Fick för en vecka sedan svar på mitt cellprov. Det stod att jag hade förändringar som behövde utredas ytterligare och eventuellt behandlas och så hade jag en remiss till gynekolog. Vad betyder detta? Ska det inte stå vilken typ av förändringar jag har - det finns ju olika grader. Varför blev jag direkt inbokad på gyn och inte på ett ytterligare cellprov som ju verkar vara vanligt? Jag har ringt vårdcentralen jag var på och de säger att de inte får reda på vilken typ av förändringar det rör sig om. Jag har haft cellförändringar tidigare (1998) och fick då ta bort en bit av livmodertappen. Jag födde en dotter i dec-05 och fick svåra och djupa bristningar då -kan det orsaka cellförändringar? I mars var jag på ultraljudsundersökning eftersom jag kände lite obehag i livmodertrakten men då såg man inget ovanligt - obehaget försvann. Sedan februari -06 äter jag cerazette. Det har inte varit några större problem - inga mellanblödningar eller så men nu har jag helt plötsligt haft mens i 2 veckor!!! kan man helt plötsligt få sådana rubbningar om man inte haft problem förut. Tänk om det har med cellförändringarna att göra... Vore så tacksam för erfarenheter eller annan information som ni har att dela med er av...