• Svar på tråden FFS!?!
  • Anders80

    Herregud, hur kan nån tro på denna "forskaren" hoppas de som bekostat hennes forskning snarast kräver tillbaka sina pengar...

  • Joels Pappa

    Verkar inte vara särskillt mycke forskning inblandat, mera hennes personliga åsikter...

  • Dad

    Man slutar inte att häpnas över denna läkarkår. Jag blev riktigt förbannad när jag läste, känns som hon borde gå i pension eftersom samhället förändrats sedan stenåldern när hon växte upp. Hon kanske är ett bevis på skadat barn själv?

    Men så är de ju bara människor dessa läkare och forskare, precis som oss andra. Man får inte glömma detta. Verkar som att alla kan dra slutsatser som är åt skogen, även forskare som borde vara pålästa. Letar man tillräckligt så hittar man säkert sådana här smarta och fina samband. Ett annat exempel är att Posten skulle syssla med brev och pakethantering, det behövde man en utredare till... Experimentet Kassaservice var inte billigt för oss slitande skattebetalare.

  • Ståhlis

    Ja vad säger man?
    Bara att åka hem och säga till älsklingen:
    - "Tyvärr nu får du sköta ungarna medan jag sitter utanför ytterdörren med en knölpåk och vaktar och kontrollerar tomtgränsen från inkräktare."

    Jösses vilka spån det finns...

  • Tyrell

    Kärringen har rätt!
    Jag har sett tydliga tecken på min son efter att ha varit hemma från tredje månaden.
    - Han är trygg och nyfiken.
    - Han söker tröst från den som står närmast. Om han väljer blir det oftast den som inte varit hemma under dagen.
    - Hans humör är stabilt.
    - Han sover hela natten från andra månaden (jag fick stryk på jobbet)
    - BVC sköterskan har inte hittat något avvikande i utvecklingen förutom att han ligger något före.

    Måste tala om för frugan att hon är lesbisk, hon är uppenbarligen gift med en kvinna.

  • KaiN

    håller med föregånde talare..
    jag har varit pappaledig i 6 månader och våran dotter är precis som alla andra barn...

  • Robot

    snacka om att titeln "forskare" får ett nersving nu.. om så här oseriösa och korkade människor som inte baserar sina utalanden på verklig forskning och fakta istället för egna kännslor och upplevelser så är det illa ute med forskar "kåren"

    kan vilken jävla idiot som helst kalla sig forskare är min fråga?, jag forskar efter en jävla massa saker..

  • HotRodDady

    har startad en tråd som heter "namninsammling mot kärringen i aftonbladet" blev så jävla förbannad... ja vill ha nån form av ursäkt.. läs gärna å håller ni med så.. varför inte skriva under

  • Dexter Van Der Killen

    Undarar vad hon vill åstadkomma med ett sådant uttalande?
    Har hon tråkigt på jobbet eller är hon bara sur på män i allmänhet?
    Eller så är hon sponsrad av regeringen för att minska antalet män som är föräldralediga.

  • digamond

    Jag säger som denna...

    Hon borde stämmas kollektivt av alla män, säger Ingemar Gens, föreläsare och konsult i könsrollsfrågor.

    Fattar inte hur man kan på nått sätt uttala sig som hon gör och få behålla jobbet?

  • Marcus pappa

    Sånt jävla bullshit! Jag såg henne redan när hon var i TV4 och debatterade med Claes Borgström. Normalt brukar jag inte hålla med Borgström, men den här gång hade vi samma åsikter och jag är grymt imponerad av honom att han behöll humöret. Jag tror inte jag hade kunnat göra det om jag träffat denna "forskare". Men hon är väldigt ifrågasatt bland andra forskare, även inom hennes eget område. Men hon kände väl att hon börjar bli gammal och ville ha sina 15 minuter innan hon coolar.

  • Benganfans

    Jag tycker det värsta är att det finns ingen statistik på det hon säjer bara att visa kirurger och läkare håller med henne. Det kan ju vara så att hon pratat med läkare som delar hennes uppfattning blir otroligt upprörd över att behöva läsa sådant...

  • Gnagarn

    Ha ha ha ha..jag skrattar mest åt kvinnan i fråga och ifrågasätter mest hennes mediautrymme. Hur korkade får journalister egentligen vara som låter henne komma till tals.

    Med forskning (undersökningar) kan man egentligen påvisa allt om man bara letar efter just de tecknen som behövs. Det vet de flesta som läst vetenskapsmetodik.

    Finns tusentals godkända vetenskapliga undersökningar som påvisar saker som folk bara skrattar åt. Som exempel kan jag ta den i ISA som visade att barns tänder blev bättre av att borstas med Coca-Cola. Den studien gick rent vetenskapligt inte att fälla för den var helt korrekt utförd.

    Denna klimakteriekvinnas bizzara undersökning är säkert helt korrekt utförd den med och därför godkänd.

    Gör som jag och min fru kära forum vänner; skratta åt eländet istället!

  • Anders80

    Gnagarn: Har du nån länk till den där forskningens rapporten om att tänderna blir vitare om man borstar med Coca Cola. Verkar som rolig läsning.

  • Gnagarn

    -> Nope...stod om den i Metro för många år sedan.

    Poängen är att man kan nästan bevisa att jorden är platt om man bara vill. All vetenskap skall tas med en hel vagnslass med salt!

    Ex kan vara den gamla klassikern när föreläsaren frågar audiatoriet: "De av er män här i salen som har slutat misshandla era fruar räcker upp en hand". Dvs man får de svar man frågar efter....

  • HotRodDady

    jahopp.. så fick man inte ha nån satans namninsammling... nån som vet å e me på nå annat sätt å protesta?

  • Gladsillen

    Förutom att jag är lite förvånad över uttrycket "denna läkarkår" (menar Dad att *alla* läkare (i världen eller Sverige) är konstiga, att bara professorer från Sahlgrenska är konstiga eller att kvinnliga läkare nära pensionsåldern är konstiga?) så skulle jag vilja påpeka att det verkar som att boken är skriven baserad på Dahlströms egna erfarenheter och åsikter. Jag kan inte se att boken skulle vara ett resultat av forskning, så varför blanda in det i diskussionen över huvud taget?

    Hon har all rätt att trycka sina egna bisarra och ålderdomliga åsikter i vårt land med tryckfrihet. Däremot är det inte samma sak som att hon har forskat i ämnet.

    *Min* personliga åsikt är att Dahlström är helt ute och cyklar! Hade hon varit min svärmor och uttryckt åsikter om min pappaledighet hade jag övervägt om det inte vore läge att demonstrera hur våldsamma alla män är...
    Därmed inte sagt att "alla forskare" eller "alla läkare" skulle vara värda ett blåöga!

  • Pucke

    Orkade inte läsa allt som stod på aftonbladet samt avd som skrivits här. Men allt det jag läste som hon sagt är ju att en forskare skulle kliva fram och idiotförklara varenda kvinna om att "dom kan inte köra bil lika bra som män", "dom kan inte jobba som poliser eller brandmän för att dom är kvinnor" m.m.

    större rikspucko till forskare får man ju leta efter

  • Gladsillen

    Jag håller med - och hon är ute på hal is om hon tror att hon har belägg för sina märkliga åsikter.

Svar på tråden FFS!?!