• Familj2004

Vad säger läkaren?

Vad säger era läkare när ni frågar hur "framtiden" kommer se ut för dom med upprepade missfall?

Jag frågade min läkare: "Hur har det gått för andra med U-MF"?

Läkaren: "Ja, det finns ju dom som lyckas tillslut, men för de flesta så går det faktiskt aldrig".

Är väldigt nyfiken på vad era läkare svarat på den frågan, känndes väldigt trist när hon sa så, precis som om hon tyckte att vi lika bra kunnde ge upp.

/6 missfall

• Svar på tråden Vad säger läkaren?
  • Zmulan

Jag har haft 1 ma och 3 mf. Jag har gjort undersökningar och på mig hittade dom en anledning. Jag är APC-resistent och måste ta trombyl i början av graviditeten. Du kanske är det med?

Dotter juli 04, BF 25 juni 07
  • Kängu

Jag har förstått tvärtom, att även om man får MÅNGA missfall så får ändå i alla fall hälften barn till slut. Tycker det är flera här på FL som haft 4-6 missfall och lyckats. Jag hade tre och lyckades.

• Zmulan

Jag tycker det är fel av en doktor att säga en sån sak över huvudtaget. Har ni fått utredning?

• solinda

Hej... Vilka antikroppar var förhöjda på dig? Kram...S

• Zmulan
    solinda skrev 2007-01-23 14:04:40 följande:
    Hej... Vilka antikroppar var förhöjda på dig? Kram...S
    Är det mig du frågar?
  • Familj2004

Zmulan

Ja, tycker också dom är väldigt negativa, ringer man och undrar över något så låter dom så besvärade.
    Vi vet också att det har slarvats en del från deras sida.

Vi har gjort utredning, men den bestod bara av krom.prov och en vanlig ultraljudsundersökning.

Vår läkare säger att hon inte kan göra mer för oss nu.

• Kängu

Familj2004, har de inte kollat din ämnesomsättning, TSH. T4?

• Zmulan
    Familj2004 skrev 2007-01-23 19:55:42 följande:
    ZmulanJa, tycker också dom är väldigt negativa, ringer man och undrar över något så låter dom så besvärade.Vi vet också att det har slarvats en del från deras sida.Vi har gjort utredning, men den bestod bara av krom.prov och en vanlig ultraljudsundersökning.Vår läkare säger att hon inte kan göra mer för oss nu.
    Fy vad dåligt! Kan ni inte söka en privat klinik? Var bor ni?
  • Zmulan

Jag bodde i en håla när jag fick min första utredning, men ändå fick jag gjort kontraströntgen, de kollade mitt sekret, spermaprov, kollade mitt progesteronvärde, mina andra hormonvärden osv. Men när de hittade min APC-resistens så bodde jag i sthlm och fick bästa hjälpen.

• Familj2004

Kängu

Nej, det har vi inte kollat, bara krom. och Ul.

Svar på tråden Vad säger läkaren?