Hur lång tid innan tanden är uppe helt!!!????
Hej!
Min tjej har börjatr få en tand den känns ! Sticker upp lite och är vass ! Hur länge tar det innan den är uppe helt???
Tack på förhand
Hej!
Min tjej har börjatr få en tand den känns ! Sticker upp lite och är vass ! Hur länge tar det innan den är uppe helt???
Tack på förhand
Nån?????
Sen undra jag även om era bebbars hälsotillstånd ändrades tex feber`?
Har inte märkt nåt ännu förutom gnällighet!!
vill oxå veta..
Är det som en pigg där tandköttet sticker upp ganska ordentligt? Isåfall handlar det nog bara om dagar...
Här har det gått en å en halv vecka sedan tandköttet sprack och det är bara lite lite lite som är uppe än så det kan uppenbarligen ta mer än ett par dagar...
oj, sorry, läste inlägget lite slarvigt, var nog trött igår.. Jag trodde du menade från det att tandköttet började puta tills tanden gått igenom.
Jo, innan den är uppe helt tar det ett bra tag.
Hej! jag har hört att det tar ca 40 dagar från det att den bryter igenom tandköttet tills den är helt uppe!
åh fy vad lång tid.. *står redo med kameran*
när ska man börja borsta?
Kan ju svara på andra frågan *missat*, Heira blev jättegnällig när den första tanden trängde igenom. När andra tanden kom så märktes det inte så mycket på. Nu har hon fått sin tredje i dagarna, och har varit väldigt lös i magen och kanske lite mammigare än vanligt.
Kiss The Dawn: Du kan börja borsta direkt! Det gjorde vi, fast ibland blir det lite fusk... *slarvig och dum*
Sen så gör det ju ont också när tandköttet sväller upp och tänderna börjar spricka igenom *ajaj* Speciellt om det är flera tänder på gång samtidigt så kan ju tandborstningen vara riktigt besvärlig. Vi har nog hoppat över den vid några tillfällen när vår son haft ont.