• Eliam

yr hela tiden-Vad är detta?

Jag fattar inte vad det är med mig. Jag är så himla trött och när jag suttit en stund och reser mig upp blir jag yr och mitt synfält försvinner några sekunder. När jag liksom sträcker upp händerna ovanför huvudet och busar med sonen blir jag yr igen och synfältet försvinner. Känner mig seg och konstig. Har haft det så förut men undrar vad det egentligen är för något.

Någon lite kunnig som kanske vet?

• Svar på tråden yr hela tiden-Vad är detta?
  • Sjuttiosjuan

Det är ett vanligt symptom vid stress. Alltså att kroppen säger till när man är på gränsen. Men det kan också vara ett virus.

• Miss Upsey Daisey

låter som att det kan vara järnbrist.

Kanske gå ner o kolla värdena på vårdcentralen?

• Eliam

Nej järnbrist är det inte för mina blodvärden var bra, tog för ca 3 v sedan.

• SvenskEngelsk

Yrsel kan betyda mkt olika saker

* Trötthet
    * Stress
    * Diabetes
    * blodtrycket inte är som det borde
    * Något som rubbar balanssinnet i huvudet

Gå och kolla upp detta!

• Eliam

Lågt blodtryck kan det kanske vara för det har jag haft tidigare och när jag tänker efter så har jag nog känt så här då.
    Blir man så konstig av lågt?

• ImLost

jag har fått vädligt lågt blodtryck...och känner precis så där. sen tycker jag nog att det inte är fel att kolla möjliga andra orsaker också... (och varför gör jag inte det själv då ?) :P

• ThisIsMe

Det är blodtrycksfall du får när du reser dig upp. Jag skulle gissa att du har en infektion i kroppen. Jag drabbas alltid av blodtrycksfall vid minsta förkylning och måste röra mig jätteförsiktigt i ett par veckor för annars kommer yrseln över mig och det svartnar för ögonen. Det kan också bero på stress, brist på något näringsämne och säkert en rad andra saker.

• SvenskEngelsk

Gå & kolla trycket....:)

En infektion i kroppen är ju lätt att få!
    Sköt om dig!

• Eliam

Har nog rätt lågt. Testade med en sådan mätare från apoteket som en kompis till mig har och det låg på 100/60. Hur känns det egentligen när det är högt? Vet att man sällan känner något men om man skulle få symtom vilka kan träda fram då? Min kompis man mätte nämligen ett tryck på sig själv på 150/100 och det är högt.

Svar på tråden yr hela tiden-Vad är detta?