• groggis07

Hur ska jag tänka vid val av kille?

Vad skulle ni ha "valt" för person i ditt liv? :

1) Killen är snäll, rolig, söt men inte snygg, du känner dig trygg och inte så osäker i närheten av honom, han älskar barn och hundar.

2) Killen är snäll,rolig, snygg, fast du känner dig kanske inte så säker i hans närhet eftersom han ser så bra ut, sen har han ingen barnvana och hundar är kanske inget för han men dom är helt OK.

Jag har 2st hundar och en dotter.
    Jag har lite panik, jag vill inte binda mig ännu men det dröjer nog inte så länge innan det blir så trots allt. Men hur ska jag tänka.. tänk om jag skulle välja nr2 och sen klarar han inte av min dotter och det blir tjaffs osv och det tar slut.. Jag vill inte att min dotter ska träffa olika killar så jag tar aldrig hem dom.. (varit singel i 1½mån bara)

• Svar på tråden Hur ska jag tänka vid val av kille?
  • Zarah Zofie

Varför så bråttom? Varför inte lära känna killen/killarna ordentligt först. Ta med dottern och killen på tex lekdag i parken, simma i simhall, pulkbacken osv. Se hur dom äe mot varann.
    sen bestämmer du dig

• Lotten73

Jag tycker du ska välja kille nr 1.
    Vad gör det om han inte är snygg utan det viktigaste är att du känner dig bekvämm med honom och att han gillar dina hundar och din dotter.(lika viktigt att din dotter tycker om honom)
    Och jag tycker du ska ta det lite lugn med att du måste hitta nån nu du har ju inte vart singel så länge och det finns tid framöver att binda sig.
    Att vara själv ett tag kanske inte är helt fel då får du tid att tänka ut hur du vill ha ditt liv.
    Din dotter måste ju få känna sig trygg hon med och veta att du när du träffar en kille verkligen vill satsa så det inte blir en massa tillfälliga relationer som gör att din dotter blir otrygg.
    Hon kanske fäster sig vid nån av killarna och då kan det bli fel om du inte menar allvar med honom.
    Jag kan ju inte säga vad du ska göra och inte göra men jag kan ge råd ifrån vad jag skulle ha gjort.
    Om du inte haft barn vore det en helt annan sak men med barn måste så mycket stämma.
    Visst du kan hitta nån som du vill leva med nu och om det tar slut sedan så kan man ju inte göra nåt åt saken.
    Följ dit hjärta så ska du se att det ordnar sig och att du väljer rätt.

Lotta

• Soffen

Det verkar som om du inte känner ngn av dem tillräckligt bra ännu för att kunna ta ett beslut. Oftast är ju personer mer komplexa. Bara för att en person inte har ngn barnvana så betyder ju inte det att denne automatiskt är mindre omtyckt av barn. Samma sak gällande hundvanan. Att du känner dig tryggare hos den mindre snygga verkar bero mera på din egen självkänsla än på den personens sätt att få dig att känna dig trygg, eller? Jag hade tagit det väldigt lugnt och låtit saker växa fram så att det blir ett lättare beslut att veta vem som är rätt för dig. Kanske är det inte ens någon av dessa båda...

• groggis07

Jo, min dotter ska träffa ena killen i februari antagligen, men eftersom det är 50mil emellan oss så blir det så att han är här några dagar, jag känner mig så virrig bara, haha.

• groggis07

Kille nr1 har jag haft ett förhållande med för 3år sen så han känner jag rätt bra.
    Min dotter är 16mån så hon är inte så gammal ännu som tur är.
    Skulle det bli något mellan mig och kille1 så blir det så att han kommer vara här 1v/mån eftersom han jobbar i norge 3v/mån..

• groggis07

kille nr2 känner jag inte så bra nej.

• Zmulan

Du ska ta den personen som du har mest personkemi med och som du är mest attraherad av. Sen är det ju klart att det är andra aspekter som spelar in med. Me DU måste känna efter vad som funkar bäst för dig... ditt barn mår bra om du mår bra...

Dotter juli 04, BF 25 juni 07
  • groggis07

Jo, men det jag är rädd för allra mest är nog att jag kommer bli oattraherad av killen jag kommer ha en relation med.. det va så det blev med min dotters pappa efter att min dotters pappa..
    Jag brukar aldrig gå på utsidan på killarna, även fast jag själv ser bra ut, min dotters pappa är ingen kasanova och det var det som gjorde att jag delvis drog mig ifrån honom.. Så nu är man ju livrädd :/ Aja, jag ska åka till kille nr1 om 2v och stanna där torsdag-söndag så jag lär känna honom bättre och verkligen känna efter, sen så ska han åka hem till mig.

• Destiny03

HEJ

Jag har samma dilema, så jag har valt att leva själv istället! jag får bara panik av allt juuu.....usch
    hade träffat en go kille, men problemet var just att känslorna fanns ej, han var ej attraktiv på så sätt! han var trygg och hela den biten! kunde ej fortsätta, gjorde slut o nu känns det bra! Vill ut o dejta och kanske bli förälskad...vet inte! vill ej binda mig i varje fall....

• groggis07

Ja det är jätte jobbigt det här, haha, hur ska man veta :/ hmm.. aja, tiden löser väl problemet :)

• lillastjärnan

Träffade själv en kille nr 1 Känns så skönt att lillan tycker om honom, känns tryggt när jag måste lämna henne själv med honom och jag uppskattar lugn och trygghet på ett helt annat sätt än innan. Liiite strulig kille i tidigare förhållande... Men jag var inställd på att det var en "snäll" kille jag ville ha och behövde så jag är ju attraherad (och allt annat ) av honom oxå. Kanske du behöver fundera igenom vad du egentligen vill ha? Jag brukar säga att det är lillan som får välja kille, men det är ju först efter att jag valt . Hade jag fortfarande varit inne på snygga, lite busiga killar så hade jag nog valt att vara ensam till vidare tills jag verkligen hittat ngn som kan ge trygghet åt lillan. Babbel babbel.... Hoppas ngt av allt svammel gick fram. Kommer nog gå bra så länge du väljer med hjärta OCH hjärna !

• MammaNova

Jag e också ensam, tror ärligt talat det faller på plats den dagen man träffar den rätta. Har varit ensam sedan aug/sep och dejtat en kille lite men inget seriöst än så länge.
    Det värsta man kan göra är att hetsa in i saker.

• Liljeholmen

Välj den som du har det mest gemensamt med, en som du kan kommunicera med för då hittar ni den bästa vägen till ett gott gemensamt liv.

Lycka till!

• Felicia78

Tycker folk svarat lite skumt här inne. Man bestämmer väl inte bara sådär vem man ska leva med, man låter väl hjärtat få avgöra... Har ju inte o göra med om han är snygg, eller nåt annat. Man känner ju i hela kroppen ifall de känns bra eller inte då man umgås...Tror att hjärnan säger till ganska snabbt ifall den känner att de inte känns bra eller tvärtom. Gälle rbara o gå på känslan tror jag .Så är de för mig iallfall.
    Obs: menar inte att ställa till me bråk, lätt o bli påhoppad på familjeliv tycker jag Men hoppsa att ditt härta leder dig rätt!!!
    kram o lycka till!

• mamsenSara

Har bara läst inlägget.

Ta det lungt!!!!!!!!!

Ha förhållandet på avstånd. Träffas mer så du är mer säker på att ni passar ihop. Dejta ett tag.

Om det är den rätta försvinner han ju inte, eller hur?
    Låt det gå långsamt. Känn efter ordentligt. Det är ju inte kris, eller?
    Efter ett långt tid som dejtande när du är så säker du kan vara kan du ju introdusera barnen och killen. på neutral mark, i en lekpark på ett cafe eller liknande. Ha en kompisrelation till killen i början när barnen är med.
    För min del kan det gärna gå några månader innan barnen träffar killen ifråga.
    Dejtade en kille i 5 månader och lät honom träffa barnen, det funkade mellan dom men inte mellan oss efter ett litet tag. Så jag är väldigt försiktig med att introdusera killen, har inte gjort det efter den händelsen. De pratar fortfarande om honom så det var ett misstag att låta dom träffa och lära tycka om och sedan aldrig få träffa honom igen....

Det är skitsvårt att träffa en ny kille.
    Tror (nästan)att alla killar är pedofiler eller psykopater....

• mia maria

Dejta på du, tids nog känner du vem som är rätt! Självklart måste du göra klart redan från början att du har både barn o hund, o kan inte killen ta det då är han ju ingenting att ha över huvudtaget!
    Min nuvarande kille nämnde knappt min son de första gångerna vi träffades, så jag var lite orolig minns jag, att han inte alls var nå' barnkär. Jag trodde han t.o.m hade missat att jag hade barn haha!
    Men tänk vilket missförstånd, han är jättegullig med min son o allt funkar jättebra än så länge!

• Angiie

Välj den första :D det gjorde jag =) fast han blev snygg med tiden *S*

• Angiie

Ps. snygga killar funkar ibland, så länge dom inte håller på att tjata om hur snygga dom är :D

• sladdis på G

Välj den som har "allt" det du söker. Varför nöja sig med sämre?

Svar på tråden Hur ska jag tänka vid val av kille?