• Anonym

Barnen kräks när dem varit hos farmor

Mina barn kräks ALLTID på natten när dem varit hos farmor en helg, är det hennes mat eller vad?
    Vågar inte säga det till henne heller, det skulle nog såra henne..

Överväger att sluta lämna barnen där för det är inte så himla kul med kräk i sängen varje gång dem varit där...

• Svar på tråden Barnen kräks när dem varit hos farmor
  • Mickis74

Kanske är så att dom får äta så mycket dom vill av vad dom vill.......?

• Angel med Kevin

ja det låter som att dom får äta utan hejd.. jag skulle säga ifrån.. det finns ju gränser

• emsipemsi

Öhhh, det är väl klart att du måste fråga vad och hur mycket de får äta där? Dina barn mår dåligt, och du måste ju få ta reda på varför!

• Mickis74

Skulle oxå säga ifrån.........det gör vi redan nu när vi märker att det är nåt som inte är bra.

• Erika Martinas mamma

Jag tycker det är bäst om du är ärlig med henne och rekommenderar vad och hur mycket de ska få äta. Det är väl ingeting att skämmas över... det är bäst om hon vet. Och är hon så känslig.... hjja, barnens mage är också känslig, vad tycker du är viktigare?

• Anonym

ts här... ja jag antar att ni har rätt, klart barnen är viktigast, ska ta upp det med henne imorgon, tack för era synpunkter.

• AnnaKlara

Vet du vad de brukar få att stoppa i sej där då? När min dotter är hos mina föräldrar då och då så brukar de berätta jättedetaljerat...lite VÄL detaljerat ibland, ett telefonsamtal kan bli ett sömnpiller om det handlar om vad en 4-åring ätit i helgen

Jag tänker om det beror på VAD de får att äta, eller om det beror på farmors mathygien...?

• Anonym

Mår de bra i övrigt efter att de varit hos sin farmor?
    Menar ingenting illa nu men vill bara göra er uppmärksam på att saker och ting inte alltid är vad det verkar vara. Ni har säkert en god och fin farmor till era barn, men min farmor misshandlade mig när jag var liten och jag berättade aldrig det för mina föräldrar.

• Anonym

AnnaKlara: Dem äter frukost ( inte ofta), middag och så brukar dem fika, fikastunden hos farmor är helig, dem älskar att fika hos farmor och farfar . Så jag _tror_ inte dem stoppar i sig hur mycket som helst, farmor vet ju ungefär hur vi har det här hemma, eftersom vi träffas ganska ofta, jag skulle isf. tro att det kanske har med hygienen att göra, det är väl kanske därför det känns känsligt att ta upp, men dem är väldigt pedanta och noga av sig, så jag tror inte heller det skulle ha med det att göra, för då skulle väl dem också blivit dåliga, tycker jag..

Anonym: ja dem mår bra och farmor är väldigt go mot sina barnbarn, så det du, tyvärr, fått uppleva det är jag nästan säker på att dem inte upplever för då skulle dem berättat det, eller vi märkt nåt isf.

Det är bara så konstigt för det är när dem varit där en hel dag eller helg...ja det är konstigt helt enkelt.....hmm..

• AnnaKlara

Det kanske är något de inte tål, som de äter där? Alltså inte att farmor medvetet "förgiftar" barnen, det kan ju vara så att det är nåt de inte är vana vid som de reagerar på.

Det kanske skulle funka att säga att du tycker det är pinigt att ta upp det här med henne? T.ex "det känns väldigt jobbigt att säga det här, men nu har barnen kräkts efter de sista X gångerna de varit hos er. Jag undrar om det kan vara så att de får i sej något de inte tål, jag är såklart lite orolig men jag hoppas att du inte tycker att jag är otrevlig som säger det här".

Linda in det en liten aning liksom, och säg jättetydligt att du inte vill stöta dej med henne

• Anonym

Tack AnnaKlara, ska ta upp det så fint jag kan när vi träffas nästa gång...tack än en gång

• Anonym

Anomym nr 1666840: haha, ja man ska ju inte skratta, men det kan ju röra sig om nåt sånt också att det är nåt som dem inte tål i hennes mat, det behöver inte vara värre än så...tack

• ceci lia

Är det inte bara bebisar som kräks för att de ätit för mycket? Större barn och vuxna kräks väl bara om maten är dålig? Jag skulle INTE låta mina barn äta där om de kräktes. Det verkar som om det är nåt fel på hennes mat.

• fågeln

hej dem har nog ätit en massa kakor och godis tror jag och sen att sent på kvällarna med.
    min dotter som nu är 14 när hon var 4-7 år så åt hon glass och godis sent på kvällarna hos mormor och morfar så kräktes hon nåt att tänka på kanske
    mor och farföräldar är såna att dem ska ge barnen glass och godis ,vetej arför men tänk på det.
    prata med henne om det om dem får en massa kakor och godis .
    säg i så falltill henne att låta bli.
    kramiz

• Millans hustru

vad säger barnen själva? tycker de om att åka dit? Tycker de om att sova över? verkar de må bra i övrigt?

• Anonym

Millans hustru:
    Dem avgudar farmor och farfar och vi är där jätteofta och hälsar på ( dock så äter vi inte middag där sä jätteofta) och dem älskar att få vara hos dem och sova över även om det inte sker speciellt ofta.
    Ja barnen mår bra och svärföräldrarna är verkligen toppen, jag är rätt så bra människokännare så skulle något vara fel så hade jag märkt det.
    Men hennes mathantering är väl rätt ok vad jag har sett och hört...
    Och godis och kakor äter dem inte så mycket, för svärföräldrarna är väldigt hälsomedvetna och noga med vad det äts hemma hos dem.

Det är bara så konstigt tycker jag...

• Dino78

Skulle det hända mig skulle jag säga nästa gång att dom kräktes (som att det var första gången) och undra vad dom ätit. och sen spåna vidare från det?

Svar på tråden Barnen kräks när dem varit hos farmor