Frieri - hur gick det till för er!?
Friade han, friade hon eller bestämde ni tillsammans??
Friade han, friade hon eller bestämde ni tillsammans??
Jag friade (inte med ring eller så utan bara frågade) typ 100 gånger och fick till svar: nej, inte än.
Sen den 100:e gången blev svaret: Ja, nu är jag redo.
Datum för förlovning bestämdes till ett par veckor senare, ringar införskaffades och datum för bröllop bestämdes.
Så först tjatade jag ett tag och sen fattade vi till slut beslutet gemensamt!
Han friade. Jag var nygravid, helt utslagen och oduschad. Han kom hem under lunchen drog mig ur sängen och friade. Ned på ett knä och hela den biten.
min karl säger att om jag friar ska han säga nej
Bara för att han vill göra det, inte för att han inte älskar mig o inte vill gifta sig
Har pratat lite löst om bröllop på 10års dagen
får väl se om han får tummarna loss...,
men å andra sidan, vi har haft ganska fullt upp våra 8 år tillsammans. Vi har hunnit bli sambo, rest ett par gånger, flyttat t annan lgh, förlovat oss, planerat, ritat o byggt hus, fått två barn.....
Så vi får knaske ta´t lugnt nu...
Tja, vi var på väg till Maxi då han frågade
"Ska vi inte ta å gifta oss"
Vi hade pratat om det tidigare, men dottern kom emellan
Haha, va gulligt!! Maja Gräddnos verkar vara i min sits.. ;) Tjatade inte riktigt 100 gånger om förlovning, men jag frågade seriöst typ tre gånger, och fick ett ja på Alla hjärtans dag ifjol. Då bokade vi inen helg tillsammans på hotell, bestämde datum och hade en otroligt mysig helg! Två år efter första gången. Fast tre frågor på 2 år kanske inte är så mycket!? Sedan har han sagt att det är han som ska fråga om frieriet, men jag undrar jag... Hm, haha.. Liiite väntar man nog allt!
Min man friade på midsommarafton 2005 inför alla våra vänner och vår familj med att gå ner på knä.. Vi gifte oss 1 juli 2006 och jag måste säga att det var den bästa dagen i mitt liv hittills....
Han friade på stranden i solnedgången på Öland i somras =) Gick ner på knä & hela kittet ;)Men datum e inte bestämt!
Vi planerade det tillsammans, provade ut ringarna och köpte dom flera månader i förväg. Var en lång väntan men tillslut stog vi där i soluppgången på stranden i Dominikanska Republiken medan jag frågade om hon ville gifta sig med mig.
Min man friade till mig vid ett sjötorn i Skottland
Han var så nervös, o jag hade ingen aning. Han hade köpt ringar i fixat med text i dom mm.
Han gjorde det på ett gammaldags sätt, gick ner på knä o hela biten
Fråga: Friades det i samband med förlovningen eller var det skilda bitar? Hur gick frieriet till om det var skilda bitar?