• ShuppShupp

Ätit skinkpaj med rökt skinka!!!!

Åt nyss en ost och skinpaj från felix. En sån där som varit djupfryst, värmde den i micron.

Man ska ju inte äta rökt skinka när man e gravid, kan det vara någon fara??

Inbillar mig att jag har fått ont i magen efter jag åt den

• Svar på tråden Ätit skinkpaj med rökt skinka!!!!
  • Stellas Mami

Kallrökt skinka ja, men den här värmde du ju i micron så det är ingen fara. Ät på du!

• soraya

Man kan visst äta rökt skinka som gravid, så länge den är varmrökt.

Är den dessutom tillagad, som i en ost- och skinkpaj, är det definitivt ingen fara.

• Maja Gräddnos

Den har ju värmts ordentligt, så jag tror nog alla evetuella bakterier dött. Dessutom är det väl bara vacuumförpackad skinka som närmar sig bäst-föres utgång som man ska passa sig för?

• memlan

Vanlig rökt skinka är ok, men inte KALLrökt (typ italienska skinkor) Om den dessutom varit i ugnen är det absolut ingen fara. Allt som "bubblat" ska vara ok, då dör ev. bakterier.

• lillaleiasmammma

Vanlig rökt skinka får du äta hur mycket du vill! Som ngn tidigare skrev så är det KALLrökt mat man inte ska äta, vilket inte hör till d vanligaste skinksorterna

• väntande78

Pajen har ju redan tillagats INNAN du köpte den PLUS att du värmt den i micron d v s det är ingen fara över huvud taget!

• pragnent

Pajen har ju varit i ugnen i fabriken. Det är HELT ofarligt!

• smulan85

Heej...såg att du ätit en färdig paj..Har också fått veta att det är ingen fara om man värmer upp skinkan först.
    Döäremot har jag fått höra att man ska undvika färdig mat?eller det är kanske fel??
    Kram Smulan

Svar på tråden Ätit skinkpaj med rökt skinka!!!!