• Nallemajatjejen

Blod i snoret?

Dottern är lite förkyld och jag har märkt vid flera tillfällen när jag torkat bort snor att det liksom kommer lite blod i. Är det verkligen normalt jag menar hon har inte fått några näsdroppar och sådant och det går ju inte att snyta henne utan jag har bara torkat utanför näsan liksom men eftersom det är lite tjockt så får man ju med lite innifrån också...

• Svar på tråden Blod i snoret?
  • Teskedsmamman

Sköra slemhinnor i näsan är inte alls ovanligt.... särskilt inte om det är kallt samtidigt, min lillebror hade så pass sköra hinnor att han blödde alltid näslod när det blev kallt på vintern t ex, han hade nästan alltid blod med när han snöt sig... kolla med BVC om du är orolig.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.14) BF - 070724
  • Barbaskön

sköra slemhinnor, inget att ora sig för. Min dotter har det ofta (och även jag själv). Däremot om det störtblöder för minsta lilla nysning eller ansträngning så kanske man ska kolla upp om det är ett ytligt blodkärl som lätt går sönder. Då kan man lätt fixa det hos farbror doktorn.

• Nallemajatjejen

Fast hon blöder ALDRIG ur näsan annars inte ens när hon varit sjuk eller det varit kallt ute.

• Teskedsmamman

Det behövs inte... kan vara de fina kärlen som brister när hon är förkyld och slemhinnorna påfrestas mer... då blöder det inte utan det blir så där... men ta kontakt med läkare om du är orolig.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.14) BF - 070724
  • Barbaskön

Vad funderar du själv över vad som kan vara fel eftersom du är så orolig över lite ytligt blod, det stört blöder ju inte.

Har det blödit i över 10 dagar så kan man ju gå vidare, men att uppsöka läkare för detta är helt onödigt. Ring sjukvårdsupplysningen och fråga annars...

Svar på tråden Blod i snoret?