badkar+urinvägsinfektion
Jag har haft den stora "lyckan" att åka på urinvägsinfektion. Ska få antibiotika i morgon men det jag undrar nu är om det är dumt att bada badkar när man har urinvägsinfektion? Kan det förvärra, någon som vet?
Jag har haft den stora "lyckan" att åka på urinvägsinfektion. Ska få antibiotika i morgon men det jag undrar nu är om det är dumt att bada badkar när man har urinvägsinfektion? Kan det förvärra, någon som vet?
Jag hade urinvägsinfektion i ca vecka 15 och åt pencillin. Har varit "urinvägsbarn" hela uppväxten. Har sen dess badat i badkar ca 2 gånger i veckan och den har inte kommit tillbaka. Jag har hört en gång för länge sen att dricka mycket vatten och apelsinjuice kan hålla tillbaka de "onda bacillerna" :) så det lyder jag men jag vet inte om det fungerar.
Någon som har mer vetenskapligt underlag till oss...?
Det är inte bra att bada när man har uvi.
Har haft problem sen jag var spädis.
//PaBe v.35
Det är bra att dricka mycket för att man då kissar mycket och sköljer ut bakterierna! Gärna dricka något surt, som apelsinjuice, tranbärsjuice eller vatten med pressad citron. Varför det är bra med ngt surt är jag osäker på, det är väl dåligt för bakterierna på något vis antar jag. Tipset är iallafall från min mamma, en säker källa när det gäller urinvägsinfektioner!
Bad kan förvärra urinvägsinfektionen... men för att undvika det, se till att kissa direkt när du stigit ur badet, då ska det inte vara några problem :) Jag är själv en sån där urinvägsinfektionsförjämnanmänniska! :D
Kanske inte helt aktuellt just nu...men en annan sak att tänka på är att man alltid ska kissa så snart som möjligt efter sex för att undvika urinvägsinfektion
Hade extremt mycket problem med UVI under ett par år och märkte att stringtrosor förvärrade det hela.
//Julie