Nyponsoppa 9 månader
Kan en snart 9 månaders kille dricka vanlig nyponsoppa? (sån i tetrapack)tänkte om det var som typ spenat och allt annat som ska undvikas innan 1 års ålder?
Kan en snart 9 månaders kille dricka vanlig nyponsoppa? (sån i tetrapack)tänkte om det var som typ spenat och allt annat som ska undvikas innan 1 års ålder?
Tror inte det finns restriktioner för nyponsoppa men tänk på att den innehåller mycket socker.
Jag hade ju sagt ingen nyponsoppa alls till barn...
Det är TOK-mycket socker i nyponsoppa.
Men jo nyponsoppa kan du ge.
Precis som tidigare inläggsskrivare skriver så är det ingen fara att ge nyponsoppa och det är bland det absolut sötaste man kan dricka. Jag hade endast gett det i nödfall.
Jag ger mina barn nyponsoppa - till mellanmål ibland. Är inte hysterisk när det gäller socker. Vi låter bli fikabröd, godis osv. Men kräm eller nyponsoppa nån gång ibland tycker jag är helt ok.
Min grabb på 9 månader har fått nyponsoppa och keso till mellanmål flera ggr. Det tycker han är jättegott, och jag tycker att det är ett bra mellis.
tack så mycket. jag har nyponsoppa "den utan socker". så sockret är ingen fara. tänkte mest på om det det var allergi varning eller nåt. tack för alla svar! ;)
"Den utan socker" innehåller väl en massa konstiga sötningsmedel istället och det är ju ännu värre än vanligt socker. Skulle nog hoppa över nyponsoppa helt och hållet eller bara ge det någon enstaka gång om de är sjuka eller vill festa till det lite extra. Men någon allergi eller så ska man inte behöva vara orolig för.
Det finns osötad nyponsoppa också, som alltså varken innehåller socker (förutom det naturliga fruktsockret då) eller sötningsmedel.
fast sötningsmedel är ju inte farligt. iaf inte dom som jag har läst och forskat om. men just nu hade jag bara nyponsoppa hemma eller coca-cola. så nyponsoppa fick det bli. coca-cola är big no no. han gillade nyponsoppan iaf. tack åter igen! /Emma och Casper
absolut. jag ska snart gå ner till affären och köpa lite äpplejuice till honom. ren äpplejuice utan något alls tillsatt, kanske vatten då. men det fick bli sockerfri nyponsoppa istället för coca-cola. vattnet är det fel på och är halvvarmt och vill inte ge honom det, känns inte fräscht. ksulle ju iofs kunna koka det och sen ställa ut det på balkongen tills det blir kallt. men han var hungrig ganska fort.. ville inte vänta. men tack för alla svar på min första fråga här på familjeliv!