• Splach

Badhus, vad har ni på era barn?

Ja vad har ni på era barn när ni badar i badhus, är dom nakna eller har dom badkläder?
    badblöja etc?...

Har badat med dottern när hon var mindre i badhus, och då hade jag baddräckt på hon, men lär köpa en ny nu, när jag tänker börja bada igen..

Någon som har en bra länkt till något ställe där dom säljer bad dräckter?

Och lär man ha badblöja? tänkte om det var ett måste eller så, hade inte det förra gången i alla fall, vart får man i så fall tag på det?

• Svar på tråden Badhus, vad har ni på era barn?
  • Grannen

Badblöja har vi på henne. Finns på vanlig mataffär.

• Mia m Rasmus

Libero säljer ju badblöjor, sen vet jag inte hur det är med baddräkt, men badbyxor finns med blöja i.

Oftast räcker det med baddräkt eller badbyxor, då dom små inte bajsar i vattnet.

• Rickeby

Olika badhus har olika regler när det gäller badblöjor, vissa kräver det andra inte. På vårat säljer de badbyxor för bebisar på badhuset. Här är det också förbjudet för både vuxna och barn att bada nakna så det är baddräkt på dottern (3,5 år).

• Rickeby

Jo, små barn bajsar i vatten... Min son i alla fall

• ChicoChica

Beror väl på hur gamalt barnet är.. Om det är tvång är nog från ställe till ställe..
    Chelsea är 19mån och har badblöja ibland och flytbadräkt ibland!

• Axels och Annies mamma

Vi går på minisim med Axel och har godkänd dubbel badbyxa, han är 2 år. Han har haft samma sorts byxor sedan vi började på babysim när han var 3 månader. De finns bla på babysimshoppen.se

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Alina05

Hejsan,,, jag jobbar som badvakt på ett badhus, och naken får man oftast inte vara där (Ville bara lägga till det) Badblöja måste jag erkänna att jag själv tycker är lite onödigt. Verkar väldigt tungt för barnet att ha på sig. Blir nästan lika tung som en vanlig blöt blöja.

Våran dotter har baddräckt alternativ badbyxa på sig(Brukar ta med ett ombyte så hon inte blir kall om man ska fika eller vara kvar en stund). Vill man så finns det att köpa speciella badbyxor som håller tätt för små olyckor. Sånna kostar 150:- ungefär och finns bl.a på barnklädaffärer där det finns badkläder.

Lycka till med ditt val av badkläder och ha så kul på badhuset =)

• Suesmig

Förutom badbyxor som håller tätt så brukar ja ha strumpor med gummi prickar på under hela badningen så hon inte ska halka på de blöta golven och det fungerar super bra!

• MuminMy

Självklart tätad badbyxa, finns tätade baddräkter från Iplay på www.ullrike.com - man bör inte ha dem till babysim men för babybad går det jättebra!

Badblöjor funkar men det blir ju dyrt i längden tycker jag...

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Badhus, vad har ni på era barn?