• Mrs Kaffelatte

Fult kakel i köket...

Bor i en hyresrätt och avskyr vårat kakel i köket.
    Finns det nån som har något bra tips hur man kan "tillfälligt" ändra kaklet.
    Alltså inte måla eller nått sånt..
    Funderade på enfärgade klistermärken som är gjorda för kakel men vet inte vart man hittar det..
    Nån som har nått förslag??

• Svar på tråden Fult kakel i köket...
  • Vilhelmina

Det går att beställa kakel med egna foto-motiv på. Förutom det riktiga kaklet finns en variant av tunnare plattor att dölja det gamla med har jag för mig. Sen kan man ta bort det och använda det som tavla, eller på fult badrumskakel kanske?! Vet inte vad det kostar, men det är nog inte gratis.

• Syrran79

Bauhaus har enfärgade "klistermärken" som man klistrar på kaklet, vi har såna i badrummet och de sitter bra!

• Syrran79

Mrs Kaffelatte: kommer inte ihåg, men det var inte dyrt i alla fall. De säljer inga "färdigklippta" utan ett helt ark på rulle, så jag gjorde en modell och klippte ut själv, gick hur bra som helst. Har för mig att det gick på under hundralappen i alla fall!

• MajaW

FInns något som heter kakelskiva, det är en tunn skiva med fake kakel, ser rätt äkta ut faktiskt.Bara att sätta dit och skruva dit kakellister,klart! Finns på woodys.

• MajaW

Så länge du inte medvetet skvätter en massa vatten på den i tid och otid så fungerar den. När man diskar skvätter det ju inte så mycket, inte när jag diskar i alla fall
    Den är också lätt att torka av.

• Mrs Kaffelatte

Ja men jag vill ha enfärgade som jag kan sätta på alla kakelplattorna..
    Har ca 100 st..

De jag ahr nu är vita med orange ränder på..
    Inte sååå snyggt..

Svar på tråden Fult kakel i köket...