• Schweizernöt

hjääääääääääääääääääälp! smält plast i diskmaskin!

HJÄLP MIG!

Vi hade en skärbräda i diskmaskinen som åkte ner och självklart på värmeslingorna i diskmaskinen!

Nu har ju skärbrädan smält och det är smält plast på värmeslingorna..

Någon som vet OM man kan få bort det?!

• Svar på tråden hjääääääääääääääääääälp! smält plast i diskmaskin!
  • Schweizernöt

Ingen som vill svara?

• Schweizernöt

40 klick och ingen som kan hjälpa mig?

• God Is A Girl

Pilla bort det bara? Ärligt har jag ingen aning men.. ringa till tillverkaren och höra?

• astri

Jag smälte en duplokloss en gång och plasten lossnade fint när jag skrapade lite försiktigt.

• Schweizernöt

men det går inte att pilla bort?! :(
    det sitter UNDER värmeslingorna....

Har ni nå förslag på VAD man ska pilla med?

• Themis

Om jag hade varit på riktigt pysselhumör hade jag nog tagit en lödpenna och försökt smälta och torka/pilla bort plasten utan att skada slingorna, men det kräver nog att man är lätt på handen...

• Honni

Pilla med vad som helst en kniv eller så. Jag diskade lego och några bitar fastnade på värmeslingorna. Det gick ok att få bort när det var varmt fortfarnde.

Om den har kallnat får du kanske köra dem tom en gång så slingorna blir varma eller så lossar det av sig självt. Mendet är ju mycket lättare att få bort om det är upphettat.

Jag använde en dålig matkniv förresten

*..* Nytt år nya möjligheter*..*
  • Schweizernöt

SÅDÄR! :)

jag pillade med en vass smörkniv i plast och de stora bitarna lossnade.. nu är det bara utsmetad plast eller vad man ska säga kvar..och det är så lite så det lossnar nog till slut av sig själv.

Men det kommer ju lukta varje gång vi kör maskinen tills det har lossnat.. Usch, idag luktade det så mycket att jag blev helt snurrig i bollen :S

• majzzan

Skulle ha skrivit att ta en påse med nåt fryst... ungfär som man tar bort stearin... å håll där det är smält så går det nog lättare att skrapa........ men du är ju klar nu ju!!!

Stolt mamma till 6 underbara ungar!!
  • Schweizernöt

ja, jag gjorde det när diskmaskin hade kallnat..
    för när den var varm så smälte det ännu mer och fräste bara när man var där och pillade och blev mer utkletat..

men nu gick det, men det är ju fortfarande litegrann utsmetat kvar, men det får vara.. det försvinner nog till slut :)

Svar på tråden hjääääääääääääääääääälp! smält plast i diskmaskin!