• Eken

Taxi till förlossningen. Erfarenhet efterlyses!

Vi bor i Stockholm och har tänkt föda på SÖS (, under stundande baby-boom i mars.) Det tar ca 5-7 minuter att åka dit ifall det inte är rusningstrafik. Hur som helst, min sambo har inte körkort, så det kommer bli taxi när det väl är dags. Jag är lite orolig för att vi måste åka mitt i natten, en lördag natt, när det ibland kan vara omöjligt att få tag på taxi... och utanför oss cirkulerar inte taxibilarna runt i väntan på kunder. Är det någon som har erfarenhet/tips? Vilket taxibolag är "säkrast"?

• Svar på tråden Taxi till förlossningen. Erfarenhet efterlyses!
  • Ladybug

Taxi 020 rekommenderar jag av massor med skäl

• Eken

Que? Jobbar du där? Eller får du bonus på alla beställningar? Lite nyfiken på skälen bara...

• F l i s a n

I Örebro får man inte ringa taxi, de kan vägra att köra en. I stället ska man ringa sjukresor. Det är väl taxi det med kan man säga men det är sällan kö en lördagnatt OCH ett annat telefon nummer! (som kan vara bra att lägga på minnet) Kolla upp med din BM om hur det funkar i stockholm! Lycka till!

• Eken

Min BM har hänvisat till taxi...

• Ladybug

Eken:
    Nej jag jobbar inte där men av alla bolag i Stockholm så verkar dom vara mest seriösa...eller minst oseriösa iallafall...

Har ni ingen bra kompis som kan agera lite stand-by sista veckorna?

Ambulans är annars ett säkert kort.
    Det var mitt enda alternativ när min gudmor skulle föda och inte fick plats på SÖS, det blev Södertälje med blåljus i köerna.

*Kram*

• Ladybug

Rättelse:

Inte MIN gudmor alltså... min GUDDOTTERS mor ska det vara...

• Villebusen

Ladybug du har såå rätt att 020 är det MEST seriösa i likhet med taxi stockholm.. gjorde en skoluppgift i samband med att haga taxi gick över till 020... sedan hörde jag en historia om 10 förare som sökte jobb hos taxi stockholm men ingen fick jobb pgr okunskap etc.. men ALLA fick jobb på taxi kurir.. det säger inte lite det

• MalinI

Hej på dig!

Åkte taxi, inte när det var dags på riktigt, men en av alla otaliga gånger jag åkte fram och tillbaks till huddinge med 020. JAg ringde taxi, sa att jag skulle till HS och förlossningen. De frågade hur akut det var och skickade en bil på en gång. Tydligen så går resor till sjukhus och förlossningar före kön så att säga. Det var dock ingen lördagnatt. Men det är väl bara att ringa och pröva.

Lycka till.

• MalinI

Glömde en sak. Taxin var hos mig på fyra minuter. Det måste ju ha haft en bil i närheten. Men det var skönt att det gick så snabbt.

• MammaHela

Flisan:

Fördelen med sjukresor är oxxå att det kostar alltid bara 40 kr vart man än bor.. Så det blir inga dyra taxiresor =)

• Minimum

Sjukresa numera i a f i Region skåne kostar 100:- om man inte har färdtjänst

• Tossan79

Du kunde ju ringa till taxibolaget och höra dig för, de vet ju bäst själva hur de brukar ha det på lördagkvällar. Kanske du kan komma runt kön om du ska till BB?

Svar på tråden Taxi till förlossningen. Erfarenhet efterlyses!