• annalin

Vantar på liten bebis

Nu är det skitkallt i Stockholm.
    Alltför lösa vantar skakar min 3 mån flicka gladeligen av sig, har ett par smalare (och varmare) luddiga men de är svåra att få på för hon gnäller då och jag tycker det är svårt att få in alla hennes små tunna fingrar i vanten.
    Overallen har ju en övervikbar "vante" men overall har hon inte i mjukliften.
    Och hon är världens lilla viftare, det går bara att stoppa ner händerna under täcket när hon somnat, knappt då.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Vantar på liten bebis
  • G P

Vantar med snören så att hon inte kan skaka av dom?

• puffipuff

jag har ett par flees vantar med spöket laban som är jätte bra! det är även en tråd på vantarna som man trär vantarna genom overallen

• Nore

Hej, du kan ju köpa vantar som har lång "mudd" / "ärm" med resår. Brukar ju finnas i storleken 1 år så det blir lite stort men så är det ju med många plagg när de är så små. Så har i alla fall jag gjort.

• delifi2

ta på vantarna innan du sätter på overall eller jacka då åker de inte av lika lätt

• annalin

Kanske vantar med snören...
    De luddiga sitter egentligen kvar på handen- om jag får på dem ordentligt, men det är som sagt så läskigt med hennes små tunna fingrar, blir rädd att jag ska knäcka dem (även om det nog ska mycket till innan man gör det)
    Sen suger hon ju på dem, så antingen blir det ludd i munnen eller om det är tunna vantar så blir de blöta och alltså kalla ändå.

• Alvalie

har ett par jätte bra typ dunvantar från Åhlens, finns även tossor och overall i samma. Finns i grönt, rött o svart tror jag. De är kanon! Inga tummar som ska in nånstans samt att det är kardborrband på som man sätter fast dem med! Han har aldrig lyckats skaka av sig dem! jag gillar dem skarpt eftersom inga andra vantar funkat innan dess!

Svar på tråden Vantar på liten bebis