• sigga

mamma-ridbyxor

Jag undrar om det finns särskilda ridbyxor man kan ha när man är gravid? Är nu i v21 0ch det börjar bli lite tight i de vanliga ridbyxorna.. Nu använder jag ett par pikeur som i vanliga fall är något för stora,men dom kan jag nog inte ha så länge till. Nån som vet vart man kan få tag i mamma-ridbyxor? Tack på förhand!

• Svar på tråden mamma-ridbyxor
  • sigga

Är det ingen som vet om det finns mamma-ridbyxor??

• ninan

Jag satte ett gummi/resårband mellan knappen och knapphålet, blir ju en glipa men man får väl ha lång tröja eller jacka ovanpå. Har inte heller sett mammaridbyxor. Var oxå gravid på vintern så jag kunde också ha långkallingar och termo-ridbyxor ovanpå när man skulle rida ute, de har ju resår i hela midjan. La förresten ner ridningen i 6 månaden...

• Rusty

Köp eller gör en trikågördel att ha över den öppna gylfen ifall tröjorna inte räcker till. De finns att köpa i babyaffärer, men det blir billigare och nästan lika bra att köpa ett billigt linne på HM och klippa av överdelen bara...

• sigga

Tack för era svar! Nu när det är så kallt har det blivit långkalsonger och mysbyxor när vi ridit ut i skogen,men ska iväg och träna på söndag så då blir det gummisnodd... Tack!

• Oj hoppsan

Jag kör gummisnoddstricket och en "tub" över så att det inte drar in i glipan. Funkar bra!

• Snäckan05

Jag köpte faktiskt ett par herr-ridbyxor när jag var gravid. De är smalare i benen och vidare i midjan så de kunde jag ha ett bra tag. Fick sen foglossning och kunde inte rida mer så jag behövde dem inte på slutet.

Svar på tråden mamma-ridbyxor