• LizLiz76

på efterkontroll - ta med eller ej bebis??

Ja, som rubriken låter..
    Har ni tagit med er bebisen på efterkontrollen?

Jag är ju lite sugen på att visa upp min gulleplutt till den trevliga bm jag hade men samtidigt vad gör jag om gulleplutten väljer att bli störig?

• Svar på tråden på efterkontroll - ta med eller ej bebis??
  • mumlan1

Jag har tagit med båda tjejerna. Det uppskattades av bm.

• MissKate

Bra fråga. Snart dax för mig, har också fundrat på hur jag ska göra..

• enny signatur

störig?
    gör det något om han inte är from som ett lam där? jag tror bm är van vid bebbisar och vet att de int eär lyckliga jämt. jag ahde tagit med barnet om jag skulle på en efterkontroll

• Astarte

Jag tog med. Är ju inte så lätt att fixa barnvakt mitt i veckan under arbetstid. De kanske skriker lite men det är inte så farligt!

• Ylwis

tog med till BM inga provblem och det går ju så snabbt

• ThisIsMe

"...väljer att bli störig?" Hur väljer ett litet spädbarn att bli störigt???

• CeeJay

Min första bm "krävde" att jag skulle ta med resultatet av alla de månader vi "kämpat" tillsammans - hon ville så gärna se min lilla dotter och det fick hon.

Andra gången däremot åkte jag själv eftersom pappa kunde vara hemma med barnen!

• Smilla0608

Var där i dag o min lilla tjej var med,ville visa vem som gömde sig i magen jue...

061207^^Anissa^^Mitt Allt
  • skojsan

Jag hade med min tjej. Hon blev ledsen efter en stund så jag stoppade henne i bärsjalen där hon somnade och sov gott.

• Kimsan82

Min Bm hade nog blivit väldigt besviken om ajg inte haft med mig plutt Ta du med din lilla..blir hon gnällig e det väl inte värre än att du får ge henne mat där!?

• Tate

Min bm sa att halva grejen med efterkontrollen var att de skulle få se bebisarna Jag trordin bm blir besviken om bebisen inte följer med!

• LizLiz76

Tack för era svar!
    Nej, han är absolut aldrig störig enligt mig, men jag är ju hans mamma. Tänkte bara ifall han skriker precis när man blir undersökt. Eller blir man undersökt på efterkontrollen?

• Xara

Jag har haft med mig bebisarna båda gångerna, helt oavsett vad bm skulle tänkas tycka... var skulle jag annars göra av dem mitt på dagen, liksom?!

• jessie79

Jag tog med min son, men jag blev inte undersökt av min BM utan av läkaren. Jag gjorde akut snitt så jag vet inte varför läkaren skulle föra det?? Men min BM va såå glad att få se den lille som vi lyssnat på o känt.
    Undersökningen går ju snabbt oxå så det är nog inga problem alls!

• mollan nu

Min BM såg det som en självklarhet att ta med bebisen. Hon ville ju träffa den lilla hon känt på och lyssnat till så många gånger.
    Skulle bebisen bli lite ledsen just när man ska undersöka kan man ju ha den i famnen. Undersökningen tar ju bara några sekunder.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥
  • vanilla

Min bm efterfrågade särskilt att få se vår dotter så vi var dit någon vecka efter förlossningen. Sen följde hon med på efterkontrollen oxå, det var inga problem. Jag tror att bm är vana vid det, precis som någon skrev ovan, vad ska du annars göra med barnet?

• A o E

Samma som "vanilla" - min BM bad särskilt att få träffa pojken när hon ringde och gav mig tid för efterkontroll. Klart han var med. Han låg i vagnen under tiden jag undersöktes och när vi pratades vid så ammade jag honom. :)

• Lena1983

Jag hade inte med mig sonen men det var för att sambon var hemma den dagen. Annars hade han fått följa. Efterkontroll är ju liksom efter man fött barn så de fleta har ju barnet med sig.
    Därremot någon vecka efter fick jag att jag skulle ta cellprov och då fick han följa.

Svar på tråden på efterkontroll - ta med eller ej bebis??