• enlitenbitkaka

Tips på fet ansiktskräm för vintertorr hy?!

Nu var vintern här och innan snön hunnit landa har min hy blivit torrare än fnöske! Torr och fnasig i T-zonen. Syns verkligen hur fnasig min hy är. Jag som aldrig har problem med huden annars med finnar och dyligt.

Så en FET kräm för normal hud är jag ute efter

HJÄLP!

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Tips på fet ansiktskräm för vintertorr hy?!
  • Egensinnig

Clinique dramatically diffrent använder jag. Den i flaska är fetare o den har jag på vintern. Sen finns den i tub o är då lite lättare så den passar min hud på sommaren.

• enlitenbitkaka

Ska kolla upp dem när pengarna kommer till helgen

Mer tips.....budget som lyx....

• elefanthonan

Om du är tor i ansiktet så funkar nog inte en fet kräm, utan du ska ha en kräm med mycket fukt i. Min mamma har oxå problem med torr hy o hon använder Oil of Ulay,den rosa flaskan, Tee tree Oil.

• saua83

Budget-tips! På apoteket finns en ACO ansiktskräm som är vårdande och återfuktande kostar 49 kronor. Jag använder den och den håller vad den lovar, är inte torr alls =) Lycka till!

• Pshevil

Jag gillar Olive-krämen från Apoteket

• enlitenbitkaka
    saua83 skrev 2007-01-24 07:02:39 följande:
    Budget-tips! På apoteket finns en ACO ansiktskräm som är vårdande och återfuktande kostar 49 kronor. Jag använder den och den håller vad den lovar, är inte torr alls =) Lycka till!
    har en fuktkräm från ACO nu och den funkar på sommaren men inte på vintern. Men det här kanske inte var fuktkrämen?
  • Kryztina

En ganska billig kräm: body butter coacoa från bodyshop. Jag tyckerd et är den enda som funkar när man är RIKTIGT torr. Jag kör med den på hela kroppen + i ansiktet nu när jag är gravid. Får mycket torrare hur då än i vanliga fall. Om du inte är lika torr i hela ansiktet kan du ju smörja med bodybutter endast på de torra partierna.

• enlitenbitkaka
    Förvånad
    Kryztina skrev 2007-01-24 11:12:23 följande:
    En ganska billig kräm: body butter coacoa från bodyshop. Jag tyckerd et är den enda som funkar när man är RIKTIGT torr. Jag kör med den på hela kroppen + i ansiktet nu när jag är gravid. Får mycket torrare hur då än i vanliga fall. Om du inte är lika torr i hela ansiktet kan du ju smörja med bodybutter endast på de torra partierna.
    Oj funkar BS's body butter på ansiktet också?!
  • saua83

Jo, det var den jag menade, då är du nog torrare än mig. Hörde med syrran som oxå gillar den BS's och den har funkat för henne...

• Kryztina

Ja, den funkar bra i ansiktet också . OM man är väldigt torr, vill säga..

• väntar o längtar

Decleor Essential Balm! Finns ingen bättre.

• Ussen

Skin Smoothing Creme från Dermalogica! Klockren i vintertider!!

• Jessica K

Har inte läst allas förslag men själv använder jag L300 (från apoteket, en vit-rosa förpackning) och efter att jag börjat använda det är min hud jättebra!
    Bra pris dessutom. Har både rengöring, ansiksvatten och dagkräm.
    Tillsammans kostade det under 200kr.
    Dock är de parfymfria så det luktar lite konstigt. Men bra för känslig hud.

Svar på tråden Tips på fet ansiktskräm för vintertorr hy?!