• A L V

Ni som har ägglossningssmärtor? Hur känns det och hur länge?

Har sedan några månader tillbaka fått som "menvärk" mellan menstruationer.

Nu har jag ju fått för mig att jag har någon allvarlig sjukdom. *hypokondrisk*

Hur visar sig er ägglossningssmärta? Tänkte om det är fler som har samma som jag så kan man ju lugna ner sig..

• Svar på tråden Ni som har ägglossningssmärtor? Hur känns det och hur länge?
  • Bobisen

Ont i hela nedre delen av magen, svälld i hela kroppen.

• A L V

okej! Hur länge håller smärtorna (molandet) i sig på ett ungefär?

• Tania

Jag har som en ilande känsla i ena sidan av magen och får ont i häcken... ibland kan jag inte ens sitta ner på ett tag för att det gör så ont.

• Bettangarbo

Mer på sidorna på nedre delen av magen för mig (vid troskanten), "drar" på ett konstigt sätt, nästan som mensvärk men mer lokalt (mensvärk för mig är mer större muskelgrupper, mage rygg). En dag kanske..?

Har inte alltid haft såhär, blev värre efter att jag fick barn tror jag?

Vet inte om du blev lugnad men nu vet du hur mitt är iaf..

• Ania

Jag kan få så ont så jag inte kan sitta ned pga smärtan som känns i hela nedre delen av magen och i underlivet. Brukar hålla på ca 3 dagar, men det är en dag som är värst oftast blir jag tvungen att ta panodil för att klara av det.

• lokacitron

Jag får ont precis vid äggstockarna, det liksom hugger till under en-två dagar. Fast mest är det höger sida och så har jag haft sen jag var 18 år. Åkte till och med in på akuten en gång för jag trodde att jag hade fått blindtarmen, men då upptäckte de att jag hade ägglossning. Fast när jag hade p-stavar kände jag aldrig det, men nu så har det kommit tillbaka. För p-stavarna har jag tagit ut förra året.

• A L V

Tackar för era svar!

Jag får som ett molande i nedre delen av magen som mensvärk, fast inte lika "grovt".

Det som gör mig orolig är att det håller i sig i några dagar, inte bara 1 eller två..
    Så nu har jag livmodercancer så klart..Ledsen

• Naimas mamma

Hade också så för nån vecka sen. Brukar inte heller ha ont vid ägglossning. Men troligen va de ägglossning jag kände då...Svag molvärk långt ner i magen, och ibland även lite mer på ena sidan. Det höll i sej några dagar. Tror inte du behöver va orolig!

• Ania

Jag bukar som sagt ha det i flera dagar och det gör riktigt ont, har blivit värre efter varje barn längre och smärtsammare ( har 2 barn).
    Tror inte du behöver oroa dig !

• A L V

Tack för ditt svar!

Jag har bara haft så här i några månader. Men det kanske är med stigande ålder eller nåt som gör att jag känner av Äl nu och inte förr.?

• A L V

Tack igen du med Ania!

Känner mig lugnare nu tack vare er!

• livet går vidare

Efter att ha fött tre barn o numera är steriliserad så har jag ganska kraftiga smärtor vid ägglossning, ca 2 dagar.
    Har så ont att jag knappt kan sitta o absolut inte ha sex!

• SF74

Som håll ungefär, eller som små stenar som ligger därinne och känns. Fast inte mycket.

Svar på tråden Ni som har ägglossningssmärtor? Hur känns det och hur länge?