• bea85

tatuerings frågor

halli hallå
    jag sak tatuera mig efter jag fyllt år och då sak jag be tatueraren att rita den efter mina önskemål. men har lite frågor. betalar de extra för att rita upp på en begäran? hur lång tid brukar de ta för dom att rita upp?. finns det något pris man kan säga en tatuering kommer kosta så man vet i förväg hur mycket det kommer på. jag vet det e svårt att veta för er men på ett ungefär.

alla frågor e så kalrt oliak för olika tatuerare och så men på ett ungefär

• Svar på tråden tatuerings frågor
  • piratedoll

Dom tar inget extra för att rita upp, inte om du går till en vettig en.
    Dom brukar kunna säga ett ungefärligt pris när de ser hur tatueringen (skissen) ser ut. Hur mkt detaljer, hur stor den är, var på kroppen den ska sitta etc.

Hur lång tid det tar att rita upp beror ju helt på hur stor den är.. Ofta är det så att du går dit, säger dina önskemål och så bokar du en tid och till dess har tatueraren ritat upp motivet åt dig.

• Laminie

Jag fick min tatuering uppritad av tatueraren och det vart helt gratis. Han visste också hur mycket den skulle kosta. Det tog kanske 1-2 veckor för honom att rita upp den.

• Majsan70

Mycket beror på vilken tatuerare man går till. Vissa tar betalt för att skissa på ett motiv och andra inte. De flesta tar betalt per timme, men kan ibland ge ett ungefärligt pris och vissa har fasta pris på vissa motiv.

Hur lång tid det tar att skissa fram ett motiv är oxå olika. Har du en ugefärlig mall, så brukar det gå fort och sen kan man rätta till det på samma gång man kommer dit för att få den dit etsad.

Så mitt goda råd är att leta upp en seriös tatueringsstudio och gå dit med dina önskemål o fråga där för ett mer exakt svar.

• bea85

Laminie : har du bild? och får man i så fall fråga va den kostade?

• piratedoll

Jag fick min senaste helt uppritade från grunden, jag sa att hon fick fria händer på ett ungefär - sa bara vilket slags motiv. (Detta är en tatuerare jag litar hundra på och som bara gör underground och old school.)

Den kostade 800 i timmen, och tog 5-6 timmar har jag för mig..
    Finns bild i galleriet. Den största på överarmen..

• Laminie

TS: Jag ska sätta in en bild på den nu. Den kostade 700 kronor (jag betalade 300 kronor vid bokningen och 400 innan den skulle göras)

• Laminie

Bilden finns inne nu ett tag

• bea85

piratedoll: den av jätte fin. funderar oxå på att ge tatueraren fria händer med lite riktlinjer dåra. bliden finns ju bara i mitt huvud så svårt att den ska bli prefekt.

laminie: din va oxå jätte fin

var har ni gjort era ?

• Laminie

Jag gjorde min på House Of Pain.

• piratedoll

Hos vilken studio ? Infamous i Sthlm (de har ingen drop-by)

Är det en duktig tatuerare så kommer h*n kunna rita upp exakt det du vill ha, alltså även med fria händer  

• bea85

laminie: ligger det i hökarängen aksnek ?

piratedoll: jo det e ju kalrt. men jag vet ju inte några sådan har bara en tatuering än så länge och den va en simpel en så svårt att veta. men sak kolla upp vart ni gjorde era.

• piratedoll

bea

Bor du i Sthlm ?
    Vilken stil vill du ha ?
    Infamous är rätt hårda på vem de vill tatuera och vilket motiv, och du måste boka tid för att ens komma innanför dörren.

I Hökis låg förut Amazing tattoos, om du tänker på dom.

Annars har du ju skitmånga att välja på i Sthlm som är bra. East street (Söder), Evil eye(Magnus Ladulåsgatan), King Carlos (St Eriksgatan), Doc Forest (Hägersten), Lilla Gatan (Solna) - för att ta några exempel.

Lycka till !

• bea85

japps bor i sthlm

jo det finns himla många bra i sthlm det e väll det som e kruxet.
    oj måste man ha deras typ tillåtelse för att få göra den där coolt.
    jags ak göra en älva på aleln brevid mina barns nmn typ som en liten skydds älva. men behöver hjälp att rita upp den dåra.

lilla gatan va där jag gjorde min första men det e en bit att åka dit så vi får se. trivdes as bra med han som gjorde det han va så snäll och så kunde han runskift oxå alltid nasj.

i hökis finns ett huse of pain nyöppnat.

finns doc forest ? tycket min pappa sa att han som hade de hade dött.

• piratedoll

aha, men varför inte ta HoP i Hökis då, om det är nära ? Dom ska väl också vara riktigt bra !

Har Mr Doc Forest himself dött ? Fast dom var ju fler än han där.. Iaf en till. Och i samma lokal eller ngt ligger Flash Fighters, iaf förut - och dom är/var också riktigt bra.

Bara du inte väljer ngn skummisstudio (haha vilet ord ) så blir det ju bra.

Synd att du inte orkar åka till Solna om han var så bra.. Har också hört att det är framförallt en kille där som är asgrym på old school, skulle vilja tatuera mig hos honom.
    Men jag har inte råd med studiotatueringar ¨på ett bra tag framöver så det blir hemmabyggen istället.

• bea85

nej det e inte när hehe typ lika nära som den i solna. så kanske blir den i solna ändå. han som e grym cold school gjorde min.

nej ingen skmumt ställe. gjorde min första percing på saturn return vilket jag ångrar grymt för de va ju inte så proffsiga då. vet inte ifall de e de idag men vågar inte där ändå om de nu finns kvar.

ja min pappa sa det för han ville göra hos honom då hans tidigare har han gjort hos han fast de va ju massa år sen innan jag föddes tror jag. har för mig att han dotter jobabr där nu men aj jag vet inte 100.

• bea85

han va inte död. pappa menade en anna jag missförtog honom .

Svar på tråden tatuerings frågor