• godnattsaga

Ni som är i ca v. 31, hur mycket sparkar era barn?

Ni som är i ca v. 31, hur mycket sparkar era barn? Jag vet att detta är individuellt och att man inte ska jämföra men jag vill ändå höra. Läser och hör om så många som har bebisar som sparkar hela nätterna tom så det gör ont. Själv har jag en bebis som sparkar lite då och då men inte så hårt och inte så mycket på en gång (vad jag kan känna). Hur är det för er andra?

• Svar på tråden Ni som är i ca v. 31, hur mycket sparkar era barn?
  • Cilla 69

Är i vecka 38, men minns att bebisen sparkade mycket redan i v. 31, en väldigt livlig bebis i magen, jämfört med dottern som snart blir storasyster.
    Kan nästan ställa klockan efter när sparkarna kommer

• HelHel

Är i v32 och min bebis sparkar till lite då och då men inte så hårt. Jag känner mest hur den rör sig och bökar runt där inne =)

• Bebs74

Jag är i v 34 och min plutt har inte direkt sparkat på några veckor utan nu känns det mest som stök och bök därinne i magen. Jag ser också tydligt på utsida hur det far runt armar och ben i magen. Riktigt roligt att titta på om mötena på jobbet är tråkiga ;) så sitter jag istället och tittar på hur magen rör sig fram och tillbaka. Jag märker också tydligt av hur plutten rör sig mer efter att jag har käkat eller druckigt något.

• kultingen

Den här bebisen är mycket lugnare i magen än min förra,,När jag väntade Hedda så var det fullt ös å sparkar ofta å hela tiden,,den här bebben verkar att vara hyfsat lugn..hm,,kanske blir en lugn å fin kille ...ha ha ha

• Aprilia

jag är i v 30, tycker jag verkar ha en rätt lugn bebis, dottern var mycket mer livlig. Den här bebisen sparkar nästan aldrig på nätterna, och det är mer rörelser jag känner nu än sparkar. Känner inte hela tiden och inte speciellt hårda rörelser, men dottern sparkade aldrig heller så jag fick ont...

• rockmind

Känner rörelser flera ggr per dag, mest på kvällen, och att barnet buffar omkring, spjärnar ut sig ibland... Det har hittills inte gjort ont och jag känner inget upp mot revbenen, fast det känns att det är mer kraft i rörelserna nu än innan.

• Vilsenipannkakan

Jag är i v30 och visst känner jag en hel del i magen men några klockrena sparkar vet jag inte om det är mer buff och stökande fast visst putar det ut nån liten hand eller fot ibland, kan inte se skillnaden. Nätterna märker jag ingenting men min är mest livlig mitt på dagen och kvällen. Samt när jag äter och dricker. Min mamma sa att jag knappt rörde mig när jag låg i magen, bara kraffsade lite medans min bror var helvild så det där är ju så olika.

• godnattsaga

Jo, det är ju olika. Men skönt att höra av er hur era bebisar uppför sig.

Svar på tråden Ni som är i ca v. 31, hur mycket sparkar era barn?