• Anonym ((orolig))

Blöder för LITE efter skrapning?

Konstig fråga kanske. Men jag undrar om man kan blöda för LITE efter en skrapning. Jag skrapades i måndags efter mitt andra MA, den här gången i vecka 8. Efter skrapningen blödde jag under samma dag, men redan under tisdagen var det bara bruna flytningar och i dag är det borta. Jag har gjort en skrapning tidigare och då var det nästan på samma sätt, och till slut visade det sig att jag hade rester kvar som inte hade kommit ut och jag tvingades göra ytterligare en skrapning.

Nu är jag livrädd för att det ska bli så igen. Det står ju i alla papper man får att man kan blöda som en riklig mens de första dagarna och sedan lite mindre i ett par veckor. Är det någon mer än jag som blöder jättelite och att det ända varit ok?

/Orolig

• Svar på tråden Blöder för LITE efter skrapning?
  • Långbenopluto

*beklagar ditt MA*

En del blöder nästan ingenting - HELT normalt!

Vi tänker sällan på vad vi har - Men alltid på vad vi saknar
  • Meus Veritas

Efter min skrapning för ca 5 år sen så blödde jag ingenting.
    Fick hemska smärtor natten efter, visade sig att de inte hade fått bort allt och jag hade fått en jätte kraftig infektion. Låg med 41 graders feber på sjukan halvt medvetslös i ett par dagar.

Tror inte det är nån fara om du inte har ont, men börjar du få ont så ring in.

• rödtopp

Absolut ska man åka in om man får feber eller ont eller om man får illaluktande flytningar

• Lärarn

Samma här - blödde endast samma dag som skrapningen och har inte haft några komplikationer!
    Jag är nöjd!

• Aprildröm

Jag blödde oxå bara samma dag efter skrapning. Helt normalt.

• Anonym ((orolig))

Tack, tack för alla svar!

Jag tycker det är svårt att värdera smärtan. Jag har haft lite småont, som lätt mensvärk och små "ryckningar" i livmordern sedan skrapningen i måndags. Men jätteont gör det ju inte.

Hur ont är så ont att man måste ringa?

• Anonym (frida)

Jag hade så ont att jag knappt kunde sitta eller stå eller gå. Då åkte jag till gynakuten och fick penicillin mot infektion i livmodern efter skrapningen.
    Blödde inte heller mycket. Men det var inga rester kvar som behövdes skrapas ut iallafall.

• Anonym

Jag hade likadant efter en skrapning (men abort då) och de va helt normalt, det tyder bara på att de "fått bort allt" så sa de till mig iaf

• Meus Veritas

jag hade skit ont, alltså kunde inte resa på mig eller gå o jätte hög feber med frossa.
    Så har du bara lite mensvärk så är det nog ingen fara

• Lilla svansen

Ser alla dina svar! Gjorde en skrapning för tre veckor sedan efter ett MA och jag blödde ingenting nästan. Fyra dagar senare fick jag sådan kraftiga blödningar att jag svimmade o miste 2 liter blod. Så gör det inte ont o blöder är det ingen fara. Börjar du blöda nu i efterhand o det kommer mer o mer. ÅK IN! Kramar till dig!

• teha

Vid min första skrapning så blödde jag samma dag och endast lite dagen efter. Ca 4 dagar efter skrapningen så fick jag hög feber och då hade jag drabbats av livmoderinflammation. Nu vid sista missfallet och skrapningen så blödde jag endast 3-4 timmar efter själva skrapningen. Ingen livmoderinflammation den här gången. Har man inte ont eller får feber så är det ingen fara.

• Anonym ((orolig))

Hej. Det visade sig att frånvaron av blödningar var knas även den här gången. I går kom jag hem efter fyra dagar på sjukhuset. Hade precis som vid förra missfallet en massa rester kvar och fick en ordentlig infektion i livmodern. Blev till slut jättedålig och åkte in akut. Det verkar ju som att några av er haft den erfarenheten när ni inte blöder, men som för dig terre78, så behöver det tack och lov inte alltid gå galet. Oavsett, vad man lär sig av allt det här är att ALLTID kolla upp allt som verkar konstigt. Man kan tydligen inte söka läkaren en gång för mycket.

Tack för alla svar och er omtanke!

Svar på tråden Blöder för LITE efter skrapning?