• heleneuz

Fler som har barn som pratar hela tiden ?

Min dotter är 3 år och hon är väldigt duktig på att prata, man kan tro hon är 5 år.
    Men hennes mun går verkligen i ett, alla har lagt märke till det och säger att dem inte hört nån snacka så mycket.
    Det kan bli väldigt jobbigt i längden med allt snack och tjat, till slut blockeras det så jag tar inte till mig allt, och såklart får man då dåligt samvete.
    Är detta normalt att snacka så mycket?

• Svar på tråden Fler som har barn som pratar hela tiden ?
  • Annika H

Min pojke på 3 år o 3 månader är likadan, och jag känner som du ibland, jag har dessutom 3 barn till på heltid som behöver uppmärksamhet så ibland får man helt enkelt prioritera!

Om det är normalt vet jag inte, mina barn har pratat ganska mycket allihop i den åldern, men min systers barn var inte det, och hon har en pojke som är jämngammal med min, o han pratar inte alls lika mycket.

• Janlin

Mina tjejer är 11 år och har alltid pratat mkt....blir inte bättre

• Dodis

Min son är drygt 2 år och har ett ordförråd så jag blir förvånad.
    Han pratar konstant. Vad han gör eller ska göra och kommenterar saker som händer hela tiden. Ibland upprepar han meningen ända tills han får svar från mej eller min man.
    Kan vara ganska frustrerande ibland

Tycker oftast det är väldigt rolig dock...

Tror att det är normalt hur mycket eller lite de pratar. Min brorson pratade ingentig förrän han var tre men sedan har han pratat igen de åren han var tyst.

• MrsXanadu

Känner verkligen igen det där. Ibland önskar jag att jag hade en muteknapp på min stora tjej. Hon har pratat oavbrutet sen hon var runt 1 och ett halvt. Pratade väldigt tidigt och har alltid haft mkt att säga. Blir ofta förvånad över hennes ordföråd och förmågan att använda orden rätt dessutom.

Nu är hon inne en perriod när hon skall förklara för oss hur allting funkar. Hon är jätterolig men ve den som skulle skratta åt henne. Det får man verkligen inte göra.

Men som sagt jag önskar jag kunde få tyst på henne ibland. Kan vara svårt att prata med andra när hon allid skall prata mest.

• heleneuz

Min dotter upprepar också tills hon får ett svar.

• MessyTessy

Min dotter är 3½ och pratar också hela tiden. Har en 1½-åring också som jag får dåligt samvete över för att hon inte får en syl i vädret då syrran är med.
    Hon ger sig inte heller förrän man svarat...

• Skrinda

Vår 15-månaders surrar också dygnet runt (ja, hon pratar i sömnen också ) Och kräver svar och bekräftelse på precis allt hon säger, hon märker direkt om man man bara svarar ja utan att direkt lyssna (och då blir det livat)

• tissen82

en 4:a åring till.. hon pratar från morgon till kväll.. inte tyst en sekund typ o får hon inte som hon vill då skriker hon istället

• lena ekman

Skojar du?! här snackas det i ett, ibland stänger man av och hummar på det man tror är rätt ställe, och ibland genomskådas man Ha inte dåligt samvete och var glad över din snacksalige älskling!

Svar på tråden Fler som har barn som pratar hela tiden ?