• BabyJia

Vad äta till potatisbullar

Ja, vad kan man ha till egentligen? Kan va gott me nåt annat än bara lingonsylt kanske

• Svar på tråden Vad äta till potatisbullar
  • Unik1

stekt bacon

åh vad sugen jag blev nu

• lisen78

Du kan ha bacon som ovan,stekt falukorv eller annan korv favoriten är prinskorv till.

• Lindblomman

Stekt bacon eller fläsk är så gott till!

• Aiwendil

Vi åt det häromdagen.. vi hade bacon till GOTT!

• Astarte

Lingon och keso och bacon är jättegott till! faktiskt! Vanlig keso då, inte smaksatt.

• Astarte

Baconet ger det salta, lingonet det sur/söta och keson balanserar upp att det är lite för fett

• MammaAnnaPanna

Har aldrig ätit potatisbullar på annat sätt än med bacon och lingonsylt. Snacka om insnöad i gamla banor. Ska kanske pröva nått nytt nästa gång ;)

* BF 8 Juni 2007 *
  • Pixy

bacon är rätt ok till men även varmkorv funkar. Har hört dem som äter potatisbullar till kött (typ kotletter osv) så det funkar nog till det mesta.

• tandra

lingonsylt. Men en jobbar kompis äter de me grädde och hallonsylt uss.

• Pyret 78

I min sons skola idag hade de potatisbullar och blodpudding och givetvis lingon till.

• BabyJia

Har nu varit å köpt bacon, keso, morötter,vitkål å lingonsylt...så de får de bli

• Pokoyo

Sallad och fetaost. Om man inte gillar sött till maten, om du fattar.

• A med A och R

Purjolökssås är jättegott till också. Receptet fanns bakpå potatisbullspåsen.
    Har för mig att man "bara" strimlade purjon, i kastrullen och fräs på. Strö mjöl över och sedan töm i mjölk.
    Exakta receptet fanns bakpå potatisbullspåsen.

Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
  • A med A och R
    A med A och R skrev 2007-01-24 16:06:14 följande:
    Purjolökssås är jättegott till också. Receptet fanns bakpå potatisbullspåsen.Har för mig att man "bara" strimlade purjon, i kastrullen och fräs på. Strö mjöl över och sedan töm i mjölk.Exakta receptet fanns bakpå potatisbullspåsen. Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
    Hmm..vad håller jag på med?? Trött eller?? Skrattande
    Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
Svar på tråden Vad äta till potatisbullar