Vad äta till potatisbullar
Ja, vad kan man ha till egentligen? Kan va gott me nåt annat än bara lingonsylt kanske
Ja, vad kan man ha till egentligen? Kan va gott me nåt annat än bara lingonsylt kanske
stekt bacon
åh vad sugen jag blev nu
Du kan ha bacon som ovan,stekt falukorv eller annan korv favoriten är prinskorv till.
Stekt bacon eller fläsk är så gott till!
Vi åt det häromdagen.. vi hade bacon till GOTT!
Råkostsallad på morötter,vitkål och sen blanda i lingonsylt.
Oki...har aldrig testat me bacon till, men kanske dags för det då.
Har ni lingon till oxå då?
Lingon och keso och bacon är jättegott till! faktiskt! Vanlig keso då, inte smaksatt.
Blodkorv?
Baconet ger det salta, lingonet det sur/söta och keson balanserar upp att det är lite för fett
Har aldrig ätit potatisbullar på annat sätt än med bacon och lingonsylt. Snacka om insnöad i gamla banor. Ska kanske pröva nått nytt nästa gång ;)
bacon är rätt ok till men även varmkorv funkar. Har hört dem som äter potatisbullar till kött (typ kotletter osv) så det funkar nog till det mesta.
lingonsylt. Men en jobbar kompis äter de me grädde och hallonsylt uss.
I min sons skola idag hade de potatisbullar och blodpudding och givetvis lingon till.
Har nu varit å köpt bacon, keso, morötter,vitkål å lingonsylt...så de får de bli
Sallad och fetaost. Om man inte gillar sött till maten, om du fattar.
Purjolökssås är jättegott till också. Receptet fanns bakpå potatisbullspåsen.
Har för mig att man "bara" strimlade purjon, i kastrullen och fräs på. Strö mjöl över och sedan töm i mjölk.
Exakta receptet fanns bakpå potatisbullspåsen.