• EmmasHjärtan

Mönster på skötväska

Jag vet att det är flera som har frågat förut, men jag chansar och ställer frågan igen: Är det någon som har eller vet var man får tag på ett mönster om man vill sy en skötväska?

• Svar på tråden Mönster på skötväska
  • PVeraB

hem.passagen.se/februaribarn/vaska.htm

har oxå funderat på sy skötväska. det här mönstret hittade jag. sen har jag nåt annat mönster oxå. En helt annat modell som inte går att vika ut som de två du fått gör.

ska kolla om jag har kvar länken till det

• PVeraB

hoppas det fungerar att sy den oxå. Tyckte inte den verkade allt för komplicerad att sy. berätta gärna hur det går

• EmmasHjärtan

Är det någon som har något förslag på vilket tyg man kan sy den här skötväskan i? Funderar på fleece, men det kanske inte funkar. Vad tror ni?

• Lady Gaga
    PVeraB skrev 2007-01-24 13:17:11 följande:
    hem.passagen.se/februaribarn/vaska.htmhar oxå funderat på sy skötväska. det här mönstret hittade jag. sen har jag nåt annat mönster oxå. En helt annat modell som inte går att vika ut som de två du fått gör.ska kolla om jag har kvar länken till det
    den verkade helt suverän, kanske något som jag t.o.m skulle kunna sy
    ~Dai suki da yo~
  • PVeraB

emmamedliten
    jag tror inte fleece är ett bra tyg. det är inte spec stabilt, mer elastiskt av sig och passar nog inte i väsksömnad. Har du fleece hemma kan du ju iofs testa.

• EmmasHjärtan

SvXrt: Vad skulle du då rekommendera för slags tyg om man ändå vill ha det lite barnmönstrat?

• PVeraB

EmmaMedLiten
    shit, kanske flanell? Har ingen bra koll på barnmönstrade tyger. Vanligt tyg av typ lakansväv kanske? Har du nån tygaffär i närheten kan du ju kolla. Det ska vara ngt som inte är elastiskt. Fråga dom som jobbar där de brukar ha bra koll, berätta vad du ska ha det till.

• PVeraB

EmmaMedLiten
    fråga förresten i tråden jag länkade ovan. Där har de säkert koll på både tyger och annat.

Svar på tråden Mönster på skötväska