• Saara

tvilling bärsele/sjal

En konstig fråga kanske men är det nån som vet om det finns nån typ av sele eller sjal som man kan bära tvillingar med?
    Eller är det nån som har nått tips som man kan sy själv?
    Eftersom jag är ensam med mina två så skulle de ju va kanon om det fanns nått sånt!! Nu har jag en bebis i bärsele och en bebis på armen, men det vore så bra om jag kunde bära båda i sele eller sjal.
    Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden tvilling bärsele/sjal
  • MuminMy

Det finns det Weego har en tvillingsele: http://www.babyhip.se/sjalar_selar.htm men det ser inte jättebekvämt ut... Min granne försökte bära två tvillingar i en trikåsjal men hennes killar var rätt stora så det gick inte så bra, annars kan man bära dem i "vaggan" med en tvilling på varje sida. Hoppediz har i sitt häfte en knytning som innebär att man gör ett kryss på varje höft och bär tvillingarna i dubbelt höftkryss. Man kan också ha dubbla ringsjalar och en tvilling på varje höft. Eller så knyter man den ena i en långsjal på ryggen och har den andra i ringsjal...

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • elin 79

babylonias långa vävda sjal kan du bära tvillingar i.

• UWO BaraJag

Jag har weegos och den är helt ok! Det går att bära både mot sig eller från sig eller en åt vardera håll. Och jag skulle nog säga att den går att använda så länge man orkar bära två. Men då får man plocka lös innerpåsen och det vet jag inte om det ingår i tillverkarens tanke.
    Den enda nackdelen är att det är knöligt att få i båda ungarna själv.
    Kan säga att jag inte ångrat köpet!

Ringsjal har jag provat och jag fick då inte till det. Den ena sjalen täpper liksom till utrymmet för den andra. Finns säkert någon snitsig människa som klarat det men...

Ett sätt för kortare turer är ha en i en babybjörn el dyl och den andra "lös" på höften. Det fungerar suveränt tycker jag. Har gjort så när jag gått kortare ärende på stan odyl.

Barn 020107 x2, 030830 x1, 060918 (v.31+4) x2, + en bonus 931021
  • Helene m Olivia o Sigrid

Om de inte är för små kan du ju ha en på magen och en på ryggen!

Jag brukade bära Sigrid på magen i långsjal och Olivia på ryggen i ERGO ibland förut.

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Doni

Det går att bära två. Hur stora är de?
    Är de små går det att bära två i en trikåsjal,
    Är de större kan du ha två i två ringsjalar, eller en på ryggen och en på magen. Att ha en sele och en sjal är inte heller fel.

• Euphorbia

Jag var ju nyss inne på babyheavens sida och såg en bild på en tjej som bar tvillingar i trikåsjal, men dom var bara två veckor gamla på bilden.

• Euphorbia

Jag var ju nyss inne på babyheavens sida och såg en bild på en tjej som bar tvillingar i trikåsjal, men dom var bara två veckor gamla på bilden.

Svar på tråden tvilling bärsele/sjal