• Anonym (livrädd)

Ont i bröstet/armhålan

Åh, jag vet inte vart jag ska börja...

För en tid sen sökte jag läkare, då det hade börjat göra ont i ena armhålan och ut i bröstet. Kändes som jag var svullen, emellanåt kändes det som jag hade en stor boll i armhålan. När jag kom till läkaren så kände han lite, inte direkt mycket, och konstaterade att han kunde inte känna någon knöl, och huden var inte rodnad, så jag skulle bara släppa det tyckte han.
    Men nu känns det bara värre och värre... Jag är så säker på att något är fel, men kanske jag bara inbillar mig.
    Det är liksom en brännande känsla i bröstet, och emellanåt känns det lite som träningsvärk. Jag känner mig ännu mer svullen i armhålan, och på sidan av bröstet. Och det är liksom en konstant obehagskänsla.
    Jag är verkligen livrädd för att det ska vara något allvarligt. Jag kan inte direkt känna någon knöl i bröstet, men någonting är det! =/
    Det syns att jag är lite svullen, och som sagt, det är en brännande känsla, ömhet, obehag och emellanåt bränner det till alldeles extra och gör ont.

Någon som vet vad det kan vara? Kan det vara något farligt? Jag är livrädd för vad det kan vara, och orolig för hur jag ska få läkaren att förstå att det måste vara någonting som är fel... =(

Det här blev rörigt, men ja, ni förstår nog...

• Svar på tråden Ont i bröstet/armhålan
  • Anonym (livrädd)

*puff* =(

• bebben Elias mamma

Kan du inte gå till någon annan läkare, det finns många knäppa läakare som inte tar sig tid. I alla fall för att lugna dig själv.
    För några år sedan så hade jag som en liten boll vid armhålan, fast det var också lite rött och svullet så man såg, jag gick till läkaren och nu minns jag inte vad det var men det gick i alla fall bort sen.

• Anonym

Jag kan också känna en lite brännande känsla i bröstet men har inte heller hittat någon knöl eller så. Jag tycker att du ska försöka gå till en annan läkare, var du på vårdcentralen? Du kanske ska försöka söka upp en annan, privat? Du måste nog få veta att det inte är något för att kunna gå vidare!

• Anonym (livrädd)

Ja, jag var på vårdcentralen... det är nog som du säger, kanske bättre att söka privat läkare, lite lättare att få dem att ta tid till att undersöka ordentligt...
    Har du kollat upp det hos läkare någon gång? Om jag får fråga...

• Anonym

Hj, jag hade ont och var svullen i min armhåla under graviditeten.Var så livrädd att det skulle vara nått allvarligt men blev tagen på allvar av läkaren.en mjölkkörtel som satt där. är nu inga problem när mjölken rinner på...
    Sök en annan läkare!

• Anonym (livrädd)

Hej!
    Ja, jag får nog söka en annan läkare... Jag är ju inte gravid, så här är det nog ingen mjölkkörtel, som är problemet...
    Skönt att det blev bättre för dig och inte var nått allvarligt...

• isisisis

Jag hade liknande symtom och var rätt rädd.
    Gick till läkaren och han sa att det var tackvare jag använde bygelBH.Har stor byst.
    Slutade med det och nu har det gått över.

• MolleMalin

Men man kan ha svullna mjölkkörtlar även om man inte är gravid! Jag hade en ganska länge i armhålan som gjorde ont. Kändes ungefär som ett blåmärke när jag tryckte på den. Kunde inte ha bh då den satt precis vid knölen. Jag fick ta prover på den o det visade sig vara en bröstkörtel. Helt ofarlig som kommer fr hormonerna i kroppen. Säkert ingen fara men knölar ska man alltid kolla upp! Känner igen det där m träningvärk, det kändes nog ungefär så. Som sagt - säkrast att kolla upp men du behöver säkert inte vara orolig!

Lycka till!

• Anonym

Nej jag har inte ens kommit iväg till en läkare för att kolla. Jag vågar inte ens...jag vet att det är jättedumt

• Anonym

jeg får alltid dette før mens...det gir seg når mensen begynner Hatr alltid hatt så----Pms?

Svar på tråden Ont i bröstet/armhålan