• Visma

Pipande gäspning!

Min lille valp på 4 månader piper/ylar sådant vid varje gäsp, betyder det någonting eller är det nåt som kommer växa bort?

• Svar på tråden Pipande gäspning!
  • enlitenbitkaka

vår vovve låter jämt när han gäspar...har han gjort hela tiden och är 1år nu.
    Ung som när en del människor gäspar så lägger dem till en ljudeffekt Så länge det inte är ett pip av smärta är det  lugnt men växer bort gör det nog inte!

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Visma

Oki.. Pipet håller nämligen på att göra mig galen på nätterna .. Men han är ju så söt i övrigt så jag får väl stå ut.

• enlitenbitkaka

Ja Kenzo gör ju inte så jämt men för det mesta....ibland tyst och ibland jättehögt
    Får införskaffa öronproppar

• Visma

Oki, min kille gör det vid varje gäspning, o det är inte tyst utan jättehögt hela tiden. Som ett djungelvrål ungefär...

• enlitenbitkaka

tycker det är jättesött Haha...ja djungelvrål är rätt beskrivning när han tar i som mest

• miab80

Tjejen (min hund) gör det oxå varje gång hon gäspar. Ska vi gå ut så gäspar o låter hon... Jämt!

• Urpan

Min mammas hund jamar när han gäspar. Låter exakt som en katt =)

• Visma

skönt att min vovve inte är ensam, trodde ju han svalt en visselpipa eller nåt...

• Snufserufs

Våra vuxna hundar gör likadant.
    Så gulligt ju!!!

• jackrusselltok

Min JR hane gör likadant. Låter knäppt :)

• vonx

Hehe underbart med hundar som har ljud effekter ju!!!!
    Vissa Hundraser upplever jag som "pratigare" änn andra.

Min han gäspar högt och tydligt påmorgonen för att man skall förstå att han är vaken och se på honom så att han vet att jag är vaken. Gör man inte det så gäspas det ännu högre och hålls på tills man öppnat ena ögat och ser på honom.

• MammanMarie

Haha... Så gör vår lilla tik oxå. 1 år nu. Men det har lugnat sig. Nu kör hon en lång ljudlig gäspning när hon vaknar. O sträcker på sig samtidigt. Gulligt! Innan var det 5-6 st i rad. Man blev ju tokig. Mitt i nätterna, då hon var valp. Väckte bebisen. Som tur var har hon lagt av med dom nattliga ovanorna.

• Caylinn83

gör min tik också, har hon gjort sen vi fick henne som liten bebis!

Svar på tråden Pipande gäspning!