P-piller eller minipiller?
Hej!
Jag tänkte bara höra mig för. För- och nackdelar med p-piller och minipiller? Någon som har erfarenhet? Vad tycker du är bäst?
Tacksam för svar
Hej!
Jag tänkte bara höra mig för. För- och nackdelar med p-piller och minipiller? Någon som har erfarenhet? Vad tycker du är bäst?
Tacksam för svar
Har bara testat p-piller. Är aldeleds för tankspridd för att komma ihåg att ta pillrena så precsis. Med p-piller har man lite större marginal att komma på dem.
Men minipiller är ju "skonsammare", inte lika mycket hormoner.
Jag ska inte ta p-piller igen, för jag hade biverkningar av p-pillerstopp ett bar tag efteråt. Tror inte det är så nyttigt. Blir hormonspiral istället (kan inte få kopparspiral)
Blå myran - Jag har oxå bara ätit p-piller. Gjorde de i 8 år, efter stoppet försvann mensen i ca 6 månader, så de tog tid för kroppen att bli normal igen. Men nu funderar jag på mini-piller.
Hoppas spiralen funkar bra för dig.
puffar lite...Någon med erfarenhet av mini-piller?
Fick mini piller när jag ammade. Det funkade inte så bra för jag hade mens hipp som happ. Så jag började med p-piller igen. Men jag mådde bättre med mini-piller knappt nån mensverk bra i magen. Mina kompisar hade tur och blev av med sin mens helt, så det ä jätte olika.
Linken82 - Ok, tack för ditt svar. Ja det är väl bara att jag provar och ser hur det funkar för mig. Som du säger, det är olika för person till person. Men jag har inte bestämt mig än, är oxå lite skeptiskt till att äta hormoner.
Hej!
Jag knapra exlutena i ett år innan jag satte in en stav. Hittills är minipiller det ända som funkat för mig. Av starkare piller får jag migrän å är liggandes i ca 4 dagar, oregelbunden mens å ingen sexlust. Exlutena brukar ge oregelbundna blödningar men mina blev nästan lika regelbundna som innan piller. Kunde väl inte ställa klockan med bra nog så kom mensen alltid rätt dag å innan luch. Efter förlossningen funka de inte så bra, läkaren trodde det berode på en blandning av piller å amningen. tycker det är värt ett försök!
Jag har bara provat Cerazette som minipiller och de ger jag helt tummen ner för! Har akldrig mått så piss i hela mitt liv som jag gjorde då!
P-piller har jag provat de mesta sorterna av innan jag hittade en som passade mig och de hette Trimiron. Nu valde jag kopparspiral. Är trött på hormoner och hur de påverkar kroppen + att jag slipper komma ihåg piller.
Hej och tack för era svar!
Jag ska nog ringa till bm imorgon för att boka en tid. Får se sedan vad jag kommer fram till. Vill helst ha mini piller och att de skulle funka bra för min del. Kan vara värt att prova.