• Kim och Mike

Program om upprepade missfall på kunskapskanalen JUST NU!!!

Tänkte bara tipsa er ...Det började kl 20.00 Så ni som har kunskaps kanalen Titta nu!!

• Svar på tråden Program om upprepade missfall på kunskapskanalen JUST NU!!!
  • Eva Lotta

jag såg det...väldigt intressant..skall googla på den där danska läkaren i intervjun i slutet...
    kan detta vara lösningen för oss??

• Eva Lotta

är det någon som fick namnet på den intervjuade läkaren i slutet innan designer babies började...en dansk forskare från linköpings universitets sjukhuset...mathiessen nåt...

• Kim och Mike

Leif Matthiesen  hette han

• Kängu

Vad pratade dansken om? Berätta om det, snälla....har ej den kanalen...

• Familj2004

Intressant, vad sa dom? Såg inte tråden förrens nu

• Kängu

Var i den länken hittar jag info om det programmet som redan sänts. Fattar inte....

• JsN

JAg missade också dem, men trodde att de delar som SVT producerat skulle läggas ut på webben. *suck*

*hälsosamt lat*
  • Kängu

Sade Mathiesen något om vilken behanling man kan göra i sverige?

• Familj2004

Ingen som vet om programmet ska sändas igen, eller om man kan se det på webben?

• Boni

Väldigt intressant, vi missade början av programmet, men de pratade om en studie där de injecerat blodförtunnande medel på kvinnor som fått upprepade missfall. av 11 kvinnor blev 10 gravida och fick barn!!! Missfallen (som förhindrades då) berodde på inflammation i moderkakan, precis som jag fick också! Fick missfall i v. 16! Jag funderar vidare..., Omega-3 är ju blodförtunnande... kan inte vara fel att ta lite extra av!?

• Kängu

omega-3 är antiinflammatoriskt också. Jag tror det är bra!

• ChokladRosen

Jag såg det där..

Lite som immunologiska orsaker är det där ju.
    Så det var inget som jag tyckte var direkt nytt i det programmet tyvärr.

• Kängu

Skulle bara vara intressant om de gjorde nåt sånt i sverige också.

• bubblan73

REPRIS på programmet!!!

Vi repriserar "I väntan på ett hjärtslag" fredagen den 16 februari, 20.00, i Kunskapskanalen.

• jessy71

TAck för mycket bra tips! Ska jag kolla på...

• TjorveniSkåne

Vad jag förstod gjorde de en pilotstudie i Linköping, alltså mer av typen "provförsök" (dock med lovande resultat hittils) än etablerad standardbehanndling.

Svar på tråden Program om upprepade missfall på kunskapskanalen JUST NU!!!