Program om upprepade missfall på kunskapskanalen JUST NU!!!
Tänkte bara tipsa er ...Det började kl 20.00 Så ni som har kunskaps kanalen Titta nu!!
Tänkte bara tipsa er ...Det började kl 20.00 Så ni som har kunskaps kanalen Titta nu!!
jag såg det...väldigt intressant..skall googla på den där danska läkaren i intervjun i slutet...
kan detta vara lösningen för oss??
är det någon som fick namnet på den intervjuade läkaren i slutet innan designer babies började...en dansk forskare från linköpings universitets sjukhuset...mathiessen nåt...
Leif Matthiesen hette han
Vad pratade dansken om? Berätta om det, snälla....har ej den kanalen...
Kängu: kolla in www.kunskapskanalen.se
Intressant, vad sa dom? Såg inte tråden förrens nu
Var i den länken hittar jag info om det programmet som redan sänts. Fattar inte....
Länk till sidan om programmet:
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=743480&lid=puff_746245&lpos=lasMer
JAg missade också dem, men trodde att de delar som SVT producerat skulle läggas ut på webben. *suck*
Sade Mathiesen något om vilken behanling man kan göra i sverige?
Ingen som vet om programmet ska sändas igen, eller om man kan se det på webben?
Väldigt intressant, vi missade början av programmet, men de pratade om en studie där de injecerat blodförtunnande medel på kvinnor som fått upprepade missfall. av 11 kvinnor blev 10 gravida och fick barn!!! Missfallen (som förhindrades då) berodde på inflammation i moderkakan, precis som jag fick också! Fick missfall i v. 16! Jag funderar vidare..., Omega-3 är ju blodförtunnande... kan inte vara fel att ta lite extra av!?
omega-3 är antiinflammatoriskt också. Jag tror det är bra!
Jag såg det där..
Lite som immunologiska orsaker är det där ju.
Så det var inget som jag tyckte var direkt nytt i det programmet tyvärr.
Skulle bara vara intressant om de gjorde nåt sånt i sverige också.
REPRIS på programmet!!!
Vi repriserar "I väntan på ett hjärtslag" fredagen den 16 februari, 20.00, i Kunskapskanalen.
TAck för mycket bra tips! Ska jag kolla på...
Vad jag förstod gjorde de en pilotstudie i Linköping, alltså mer av typen "provförsök" (dock med lovande resultat hittils) än etablerad standardbehanndling.