• K Json

Cornish Rex

Finns det några rex ägare här på Familjeliv. Själv har jag 2st hanar, 1 kastrat på 4år och en liten kattunge som snart är 5månader.

• Svar på tråden Cornish Rex
  • emmies

hej! har ingen Rex men jag skulle hemskt gärna vilja ha
    Jag har sagt till min sambo att jag vill ha en sådan när jag fyller 25 (fyller visserligen inte förrän i nov, men då har han tid att spara ) tycker dem är jättefina.. synd bara att min sambo tycker dem ser ut fladdermöss // emmie

jag är uppväxt med ett gäng dårar.. o för att passa in vill jag bo i dårarnas paradis.
  • K Json

Ha ha det är ¨många som tycker dom ser roliga ut, men dom är helt underbara. Vi ångrar inte att vi skaffade 2 rexar.

• Galileo

Vi har två CRX honor på snart 3 år. Verkligen underbar ras!! Vi ångrar inte heller vårt val av ras.

• mamatobe81

vi har två devon bröder på snart 8 år, riktigt glupska och svåra att banta ner....dom e helt underbara

finns bilder i mitt galleri

• Joss79 nr 2

Min syster har en. Tyvärr så har han fått nån slags hudsjukdom som vägrar försvinna. Han har stooora eksem som han kliar upp så det ibland stänker blod. Hemskt är det! Nu tar han medicin hela tiden och kommer förmodligen alltid få göra det. Och han måste bli badad 2 ggr i veckan, med nåt specialschampoo. Stackarn. Men det är en himla trevlig ras. Sjukt mjuk päls!!

• mamatobe81

joss, mina har också haft eksem, tack o lov har det försvunnit, tror det beror på maten de har ju så känslig hud o päls så de måste få bra foder

• Joss79 nr 2

Men han har bytt till "läkarfoder" för längesen och har aldrig fått annat än finmat innan, alltid dyra djuraffärsfoder. Vad har du för foder, om man får fråga?

Kan tillägga att under 2 år så hade syrran en juccapalm som han gick och tugga på. GIFTIG tydligen!! Så när hon tog bort den så blev det bättre, men sen kom det tillbaka och försvinner fortfarande inte.

• mamatobe81

vi testade massa olika foder av de bättre märkena som man köper på djuraffär, grejen va att vi köpte diet varianterna efterson rasen och våra pojkar har lätt för övervikt...men de fodrena tärde på päls och hud istället så nu får de de vanliga varianterna, minns inte vilket märke vi köper, sambon sköter det...royal canin kanske

innan fick de eksem på tex tassarna och på magen där det knappt finns nån päls, vi visste inte alls vad det var och iof inte fortfarande heller.
    grejen va ju att de gnagde på tassarna så det blev sår och slickade ofta på eksemen på magen annars tror jag inte att det var så farligt, de verkade inte lida utav dem

kanske de foder han får inte har tillräckligt med B-vitamin el. fett eller vad det nu e som päls och hud måste få. dom ÄR ju känsliga

• emmies

Jag tycker dem är JÄTTEFINA! Men smaken är som baken, min pappa tyckte jag skulle skaffa en helig birma men jag vill inte ha en långhårig katt.. jag har faktiskt hittat en uppfödare i mölndal (göteborg) dem verkar himla bra skall tjata på sambon fram tills nov Vi har en liten tjej som heter lejja som är en bondkatt och världens goaste hoppas bara hon skulle acceptera att det kom en ev nykomling.. // emmie

jag är uppväxt med ett gäng dårar.. o för att passa in vill jag bo i dårarnas paradis.
  • Issal

Vi har oxå två cornish rex... mycket goa och speciella katter. Har blid på han katten på 6år i galleriet.

• K Json

Nu har jag lagt in bilder på våra 2killar, kika gärna in. Denna veckan har våran lille kommit på hur roligt det är att gräva ut jorden från blommorna!

• Billecart

Hej!Vi har en hane som är 8 mån och får hem en till om 9 veckor!Helt underbar ras.

• Linda357

Hej
    jag har en Cornish rex flicka som snart fyller två år, har bara haft henne en månad hos mig.
    Kan säga att det är en helt underbar kattras, hon är glad och nyfiken, ska vara med i allt man gör,
    när vi kommer hem så möter hon oss vid dörre och viftar med svansen, och helst av allt ligger hon i knäet och spinner.
    tyvärr så känner jag av allergin ganska så mycket, men ska utredning och se om jag kan få påbörja (sensibilitetsbehandling) vaccination mot katt så snart som möjligt, så hon stannar .

Svar på tråden Cornish Rex