Folk som tutar på och stressar övningskörare!
Jag blir så jäkla less på de spån som är ute och kör! Jag håller på att ta körkort just nu (några år försent) och man blir ju helt mörkrädd ute på vägarna!
Var ute nu ikväll och körde, min handledare är en av mina bästa kompisar och han är trafiklärare så han om någon har ju koll på trafikregler, kan även tillägga att jag har uppkörningstid inom en snar framtid så jag är inte helt färsk i trafiken.
Hursomhelst: Jag kommer körande på en väg där högerregeln gäller, stannar där jag ska precis innan en korsning för att det kommer en bil från höger, varav idioten bakom mig hänger sig på tutan och KÖR UPP I BAKEN PÅ MIG!
Han ser bilen till höger, det är jättebra sikt och det är ingen tvekan om vad det är för regler som gäller.
Han skapar enligt mig en jäkligt rävig situation för sig själv. Jag blir av naturliga skäl lite stressad, men inte såpass att jag tappar dragläget, men det kan ju inte han veta?!
Jag kan ju vara ute och köra för första gången och råka rulla på honom tack vare att jag är stressad och han har ställt sig alldeles för nära, varför vill man utsätta sig för det?!
Det här är ingen ovanlig situation har jag märkt, är det bara för att det är en övingskörare framför som man beter sig såhär eller är det normalt beteende?
Alla har ju övningskört någon gång, men det känns som om många glömmer bort det så fort man fått kortet. Helt plötsligt ska övningskörarna hålla sig borta från trafiken.
Sorry att det blev lite långt, men jag behövde få avreagera mig lite...