• öppnalandskap

Vår bildörr fryser alltid fast, vad finns det förutom låsspray?

Vår bildörr fryser alltid fast, vad finns det förutom låsspray? Vilket vi inte tycker fungerar så bra.... Har för mig att jag har hört tals om någon slags nål som värms upp med ett batteri, och sen så så sticker man in nålen i låset?

Någon som vet vad de heter och var de kan finnas?

• Svar på tråden Vår bildörr fryser alltid fast, vad finns det förutom låsspray?
  • Caliza

Det finns siliconspray som man har på gummilisterna.... finns o köpa på bensinmackar...

• Caliza

men på låsen vet ja inget annat än låssprayFlört

• Alise

Låsolja används i förebyggande syfte, låsspray vid akuta besvär!

• Deliverance

är det dörren som fryser fast eller låset som fryser?
    Vet att det finns något som heter något med isspray eller liknande, som man spraya i låset för att förhindra att det fryser.
    Finns på mackarna.

Och om själva dörren fryser fast så har jag faktiskt ingen aning.

• anlisa

Har du en audi?? Har jag, och har samma problem!! Hopplöst..hatar kyla. Har silikonat dörrarna och har låsspray i fickan. För tillfället funkar två av dörrarna, passagerarsidan och en bakdörr. Förarsidan helt väck och den andra bakdörren ryckte jag loss handtaget på!!

• Pillefjant

Min bil brukar frysa i centrallåset liksom, (då får man klättra in genom bakluckan... annars tycker jag att vaselin funkar bättre på dörrlisterna istället för vanlig silicongrejs som man köper på macken. Längre och bättre effekt...

• Dad

Har ni kollat så inte plasten i dörrarna är trasig? Det kommer in vatten där det inte borde då. Dessutom brukar det finnas dräneringshål som kan bli igensatta. Kolla det när bilen tinar!

• öppnalandskap

Nej vi har en Saab 9000. Det är låset som fryser, oftast får vi inte in nyckeln, men när vi får det så går det ändå inte att vrida om. Stänger man med central låset från en annan dörr eller knappen så låses alla andra dörrar (om man nu har lyckats få upp den) förutom förardörren....Är SÅÅÅÅ trött på att krypa in från passagerarsidan med alla dessa vinterkläder.......

• Dad

Låter som ett byte av låskistan eller likande är på gång. Gå in och fråga vad som felet kan vara och hur man åtgärdar det på forum.saabturboclub.com/

Där kan de svara på det mesta!

• Weklund

Garage - Hört talas om det? *S*
    Näe skämt & Sido, förstår va du/ni menar Hände ofta på gamm forden,

Svar på tråden Vår bildörr fryser alltid fast, vad finns det förutom låsspray?