• Anonym (Kär?)

Kan man vara kär i någon man aldrig träffat?

Hej!

Vill ställa en liten dum fråga men ändå få ett litet mer seriöst svar.

För 3 månader sedan träffade jag en kille på nätet. Sen den dagen har vi mailat varandra varje dag, chattat med varandra varannan dag samt sista månaden har vi även pratats vid i telefon minst 2 gånger i veckan. Känns som jag känner honom utan och innan då vi haft djupa samtal om oss själva och vilka vi är.

Mitt hjärta och hjärna har reagerat som om jag vore kär. Tom. mina arb kamrater har funderat då jag gått med ett leende på läpparna men ändå varit frånvarande.

Så mina frågor är: Kan man verkligen bli kär i någon man aldrig träffat?
    Vad är det jag känner då? Är jag "kär i kärleken" eller? Att min längtan efter att träffa en man varit så stor och nu när jag får sådan respons så....

• Svar på tråden Kan man vara kär i någon man aldrig träffat?
  • Anonym

Jag blev kär i min nuvarande sambo innan vi träffades IRL. Vi lärde känna varandra på samma sätt som du lärt känna den här personen.

När vi väl träffades IRL så kändes allt helt rätt och vi flyttade ihop i princip samma kväll.

Så för att svara på din fråga: det tror jag absolut man kan.

• Ståhlis

Självklart kan man vara det, men var beredd på att det kan bli något helt annat när ni väl träffas.

Been there, done that...

• Anonym

du kan vara kär i din bild av honom. men du kan ju inte vara kär i honom. men det kanske du blir när ni ses

• Anonym (jame)

Hej TS,
    Hade kunnat vara jag som skrev denna tråd, för jag är i princip samma situation som dej.
    Träffat en kille via nätet, första gången vi pratade med varann var i oktober, sen har vi mailat,msn, telefon och sms.
    Vi har inte träffat varann ännu, vi bor så långt från varann, han i en sida av sverige och jag i den andra, men vi har planerat att ses.
    Vi kan prata i flera timmar med varann i telefon....allt känns så himla bra och vi har fått så bra kontakt.
    Vi har även skickat kort till varann och han har cam ibland så då har jag sett honom.

Känns också som jag är kär i han, vill bara att han ska vara hos mej.
    Tänker på honom hela tiden och han säger likadant....
    Hoppas nu att vi kan stämma in en träff med varann och att allt kommer att kännas lika bra då.
    Men vi tror båda två att det kommer att kännas bra.

Men visst är det konstigt att man kan få så stora känslor för någon man inte träffat....

• Anonym (japp)

Jo då! visst kan man det! jag tror t o m att man blir kär i självaste personen, eftersom man inte direkt faller för utseendet när man träffas så! Det är däremot mkt viktigt att man ses via webcam el foto efer en period.. annars kan man bli MKT besviken!

Jag träffade min man på detta sätt fär tre år sen.. 10 månader efter vårt första chatt-samtal var vi gifta hiihi, nu har vi vatt gifta i två år och planerar vårt vårsta barn! Han är den bästa som har hänt mig!

Lycka till ts, men var ändå noga med att kolla upp så allt han säger stämmer.. Det finns många som luras via nätet!

• Anonym (Kär?)

Tack alla som svarat!

Till anonym (jame). Vi bor också i varsin del av sverige... skratt....
    Vi skall också träffas IRL.

Ja, det är märkligt att man kan få sådanna känslor för någon man inte träffat... Jag trodde att jag var knäpp ett tag men...

• lero

Jooo,säger jag med ett stooooort léende.....precis så var det för mig och min sambo för nästan 3 år sedan.......en sån stark känsla dök upp bara man pratade i telefon och hörde vilken underbart snäll och sexig röst han hade lilla gubben...hehe!
    Och sen när man väl sågs PÅ RIKTIGT....jaaa,vad ska man säga......dunder o brak....allt stämde och tårarna kom när han såg mej djupt i ögonen och sa att han nu var "HEMMA".....så lycka till!
    Kärlek kan visst uppstå utan att man setts IRL!

• Anonym

Ja man kan bli kär i någon man aldrig har träffat. jag var djupt förälskad i min sambo innan vi träffades på riktig. Hjärtat hoppade till när det plingade i telefonen p jag spg att det var mess från han, jag hoppade högt när det ringde för det kunnde ju vara han, eller när det stod nytt mail å det var ifrån han oj oj oj oj.

• ThisBabyHasATemper

Nej, jag tror inte alls att man kan bli kär på riktigt innan man träffar en person irl. Innan man träffar personen på riktigt målar man upp en bild, och kanske blir man kär i fantasin man skapat. Riktig kärlek tror jag inträffar först när man träffas på riktigt. Först då vet man hur personen är på riktigt, om kemin stämmer etc.

• Anonym

Jag blev kär på riktig och finns mga mer som har blivit det. Har man bara haft bra kontakt sett bilder snckat i telfon sms å så flitigt så visst kan man få riktiga kännslor men kankse inte äkta kärlek mer kär kan man bli.

Svar på tråden Kan man vara kär i någon man aldrig träffat?