gul bröstmjölk??
Jag frös in lite bröstmjölk i början på november men den ser helt annorlunda ut än den som jag frysit in nyligen.
Det är gul o den nya är vit.
Kan man använda den då?
Jag frös in lite bröstmjölk i början på november men den ser helt annorlunda ut än den som jag frysit in nyligen.
Det är gul o den nya är vit.
Kan man använda den då?
Gul mjölk = fet mjölk
Ingen fara alltså! :)
Kan varit fetare då om du nyss börjat amma t ex...men jag tycker personligen det låter lite länge att ha bröstmjölk frusen i 3 månader, jag skulle inte använda den.
jaha ok men varför är det inte det i dom andra påsarna nu som jag pumpat ut?
Hade jag fetare direkt efter förlossningen?
Vänta bara tills den blir grön Blev min på slutet... såg helläskigt ut.
Det står på papprerna jag fått hem från bvc att man kan frysa in i 3 mån max o det har inte gått 3 mån förräns i början av feb.
Lorelei:oj läskigt
Direkt efter förlossningen kommer ju själva råmjölken som är jättefet och gul. Mjölken tunnas ur allt eftersom, i början av varje amningstillfälle kommer den tunna mjölken först och den feta gulare mot slutet, det är därför bra om bebisen ammar "slut" på ena bröstet innan den får den andra. Du kanske pumpat ut efter en amnning och hade mycket fet mjölk kvar den gången.
Mjölken är fetare i början och att ha den frusen i tre mån är inget problem men eftersom din mjölk nu har annan sammansättning så skulle jag iaf inte använda den "gamla". Mitt gryn reagerade med racerbajsning då jag använde mjölk från de första veckorna när han var tre mån.
ok men då skippar jag den o använder den lite nyare