• Sunny83

Ansikts solarium, varför så lite färg?

Fick ett ansikts solarium i julklapp, men jag tycker inte att det blir nån färg alls i ansiktet.
    Har kört en 10 ggrs perios, alltså solat i 10 dagar mellan 20 och 30 min varje gång..som det står att man kan göra.
    Och efter det ska man sola 2 ggr i veckan för att behålla färgen i ansiktet.
    Vilken färg??? jag är lika vit som förut!
    Lite rosig om kinderna kanske..enda skillnaden.

Blir det verkligen så dålig färg av ansikts solarium??
    Nån som vet nåt om detta?

• Svar på tråden Ansikts solarium, varför så lite färg?
  • abnocto

Sitter du tillräckligt nära? För man brukar nog bli brun av dem om man normalt blir brun.

• Sunny83

mm jo jag sitter 10 cm ifrån som det står att man ska göra.
    Tycker det är märkligt att det blir så himla lite färg för jag blir lätt brun annars.
    Klart att det syns lite, men väldigt väldigt lite.

• abnocto

Då håller jag med om att det är konstigt speciellt som att du blir brun på sommaren. Men tryck näsan närmare och se om det blir bättre. annars var det väl ett billigt solarium du fick

• Sunny83

Haha ja jag får trycka näsan närmare helt enkelt

Nja faktiskt så var det ett dyrt känt märke så det är nog inget skit...fast just det jag fick kanske var det!
    Är sugen på att sola mer än det står i boken, men man ska ju förlja rekomendationerna och jag vill ju inte förstöra min hud helt och hållet.

Kanske blir bättre om jag låter det gå ett tag och solar ett par gånger i veckan.
    Får kanske ha lite tålamod.
    Men ändå..skumt.

• Sunny83

Någon annan som kan svara på detta?
    Någon som har erfarenhet från att sola ansikt solarium?
    Blir ni bruna av det? Eller blir det som på mig, bara lite rosiga kinder typ?

• blackangel

Det kan inte vara fel på lysrören?

• Sunny83

nja...alltså det märks ju att det blir lite färg,trodde först att det var fel på dem men eftersom det märks lite skillnad så antar jag att de fungerar.
    Tycker bara det är så konsigt att det blir så himla lite färg.

Nåja..får sola vidare så får vi se,färgen kanske kommer såsmåningom

Svar på tråden Ansikts solarium, varför så lite färg?