• Humminggirl

Hundvalp i ryggsäck?

Man ska ju inte gå långa promenader med små valpar och inte motionera dem något speciellt.. Har någon erfarenhet av att bära sina valpar på promenader? Ryggsäck? Sjal? Min lilla väger än så länge bara 3 kg så det skulle nog funka ett tag..

Får man gå in på en stormarknad (typ COOP)med en valp i en ryggsäck (på magen) om bara huvudet sticker fram?

• Svar på tråden Hundvalp i ryggsäck?
  • sheeba

Det kvittar om hunden är i famnen där kan ju finnas allergiker det är ju inte för att de går på golvet som de inte är välkomna.

Varför inte lämna valepn hemma? Ha så litet utrymme som möjligt. Går det snabbt så ska det inte vara några problem.

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • Mirris

Jag brukar bära Ebba i en ryggsäck som jag tar på mig åt fel håll.. alltså hon hamnar på magen på mig

Brukar göra det när vi ska gå långt på stora vägen. Hon är så liten o bilarna så stora..och så har det varit så smutsigt! Funkar bra.. hon väger dryga 4 kg.

Nu är det så kallt att hon får kramp i snön.. så nu blir det inga promenader alls knappt. -15 är lite för kallt för henne trots en jacka.

Men att ta med en hund in på affären är nog ingen hit! Bäst att lämna hemma istället!

• Humminggirl

Kan inte lämna henne hemma. Det är det som är problemet. Hon är 8 veckor och 2 dagar nu. Promenader borde funka i alla fall.

• Mirris

Du får ringa till affären o fråga om det är OK.. men livsmedel o djur brukar ju itne gå ihop.. om man inte har ledarhund förstås

• Humminggirl

Skrev ett mail precis och frågade. Får se vad de säger.

Min man kommer att vara borta mellan 9 och 22 nästan varje dag hela februari så det vore skönt att kunna ta sig någonstans..

Svar på tråden Hundvalp i ryggsäck?