• Ceridwen

Nytt villkor : ej uppfyllt! A-kassan, hjälp!

Gick in på min a-kassesida på internet och det står så:

Villkor ej uppfyllt
    Med nuvarande handlingar finner Livsmedelarbetarnas Arbetslöshetskassa att du inte uppfyller villkoren för en ny ersättningsperiod

Vad skall jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-25 14:49:53:
    Jag har 58 dagar kvar..

• Svar på tråden Nytt villkor : ej uppfyllt! A-kassan, hjälp!
  • AnneSophie

Kankse kontakta Livsmedelarbetarnas Arbetslöshetskassa kanske och fråga vad du måste göra för att uppfylla villkoren för en ny ersättningsperiod?

Om man väntar tillräckligt länge så får allt en mening.
  • softmamma

Skaffa ett jobb kanske fort som fan!!!!

• listo

Jag håller med AnneSophie. Ring a-kassan och kolla vilka papper de har från dig. De kanske inte har det mest aktuella.

Eller så har de helt rätt papper och du helt enkelt nästan har slut på a-kassedagar. I vilket fall som helst så måste du kolla upp det. Om du inte får fler dagar så ska du kontakta Arbetsförmedlingen snarast för att få hjälp av dem.

• Ceridwen

Men min arbetsförmedlare sa till mig en gång att man kan få fler dagar....

• Irish

Jag uppfyller tydligen inte heller kraven.. det finns inte så mycklet att göra... vi har inte rätt till a-kassa nu =( Jag har pluggat och är under 25 , och det är tydligen inte överhoppningsbart.... Så nu går jag ur a-kassan. Jag har ändå intye rätt till den och kommer inte jobba tills om ett år... ska vara mamma ledig

• Ceridwen

Irish:

Jag skall maila min kontaktperson på Arbetsförmdelingen.

• listo

Fram till årsskiftet fanns det en möjlighet för AF att bevilja en ny ersättningsperiod, men om jag har förstått det hela rätt så är den möjligheten bortplockad nu.
    När jag var på info hos AF tidigare i vinter så sa de att det i alla fall skulle bli så vid årsskiftet.

• Novus

Jag kommer inte heller uppfylla en ny ersättningsperiod. Man måste jobba i 6 månader, minst halvtid för att få nya dagar.

Men någon ersättning måste man ju få! Jag tror det är DÅ man får 65% av sin lön. De pratade ju om jobbgarantin som skulle infalla efter dagarna är slut, det är väl det då?

• Ceridwen

Novus:

vadå jobbgarantin? jag mailade iaf min kontaktperson. Får panik!

• Ceridwen

Så jag skall få :ingenting då? förstår inte..

• IlsaBlackWidow

listo - Jag fick en ny period beviljad i dagarna, kontakta Arbetsförmedlingen så fixar de.
    Jag körde dit i expressfart efter jag fått det där meddelandet.

• menu

alltingen skaffar du jobb eller så får du nån slags jobbgaranti grej å får då 65 %. I de fall där af inte kan ge dig nått arbetsgaranti grej så får du 65 %akassa tills de fixat nått ställe till dig.

Svar på tråden Nytt villkor : ej uppfyllt! A-kassan, hjälp!