• maria81

Bästa lekplatsen i Göteborg??

Nu börjar jag bli lite trött på vår lekplats här hemma och efterlyser er bästa lekplats! Dit man kan göra små utflykter och vara några timmar. Vi åker ibland till slottskogen men vill ha lite variation.

• Svar på tråden Bästa lekplatsen i Göteborg??
  • calcioaddict

När vi bodde i Gbg brukade vi gå till en mysig lekplats uppe vid Seminariegatan/Carl Grimbergsg.

• javalady

Liseberg!

Skämt å sido, vet faktiskt inte, har inte pejl på lekplatser just - prova annars att åka till skogen (inte slottskogen) utan kanske området kring Delsjön ect. Eller kanske en mindre blåsig och regnig dag ut mot havet, så länge det inte är kallt kan man leta snäckskal och gräva i sand där också!

• calcioaddict

Om man går från Slottsskogen mot Vasastan/Landala. Kolla på kartan i tfnkatalogen. Minns inte exakt tyvärr alla gatunamn.

• ToveGBG

Jag rekommenderar lekplatsen i Majorna med lekskeppet Zanzibar (vid café Zenit, rätt nära Stigbergstorget). Den har mycket yta och lite annorlunda lekredskap än de vanliga lekparkerna, sedan är det ofta roligt folk där också (gillar majorna!!!). Barnvänligt fik finns brevid! Men den är väl bara en tiondel så stor som Plikta, jag vet inte om det finns någon annan lekplats som kan jämföra sig med den.

Svar på tråden Bästa lekplatsen i Göteborg??