Hur tidigt vänder sig bebisen?
Undrar när det är vanligt att bebisar vänder sig? Våran Elsa är 18 dagar och hon vände sig helt själv idag i soffan.
Undrar när det är vanligt att bebisar vänder sig? Våran Elsa är 18 dagar och hon vände sig helt själv idag i soffan.
Det kan hända att bebisar vänder sig tidigt men de ska (enligt BVC då) inte BEHÖVA kunna det förens de är runt 6 månader. Alltså vända sig med vilja flera gånger.
Min skrutta har vänt sig ifrån rygg till mage i någon månad nu och hon är 5½ månad. Numera snurrar hon som en propelller så fort man lägger ner henne på rygg.
Hon vände sig från ena sidan till den andra...kanske inte är lika svårt som att vända sig från mage till rygg. O så lutar det ju lite i soffan i o för sig.....var kanske bara en engångs grej.
Min lilla vände sig ett par gånger från rygg till mage när hon var ett par dagar gammal... men sedan har hon inte gjort det sen dess,, jo förresten ett par gånger men inte så att jag upplever att hon kan med vilja...nu är hon 4½ mån.
Vår son vände sig EN gång då han va 6veckor gammal. Men sen vände han sig inte igen förrns han va 4½mån o då heeela tiden! Så d första räknar man inte ens. =)
Min ena dotter Ida vände sig från mage till rygg när hon bara var nån vecka gammal och tvärsom när hon var 2mån. Men jag uppfattade att när hon vände sig från mage till rygg att det inte var medvetet för hon blev arg när hon låg på mage (hon gillade det inte alls) så hon tryckte ifrån med armarna och råkade sno runt till ryggläge. Men för övrigt så har hon varit supertidig med allt i jämförelse med sina 3 syskon.
Min dotter på snart 15 veckor vänder både från mage till rygg och tvärt om. Hon började att vända från mage till rygg för ca 1,5veckor sedan, i måndags 13/12 vände hon från rygg till mage. Först blev hon nog förvånad att hon slog runt men nu vänder hon av egen vilja. Hennes vändande har resulterat i att hon rullar iväg från filten på golvet. Kul men man vågar inte titta bort en sekund.
Vår Rasmus lärde sig för några dagar sedan att svänga sig från mage till rygg, men tvärtom går ännu inte - inget kul enligt honom att ligga länge på magen så varför göra sig besväret tycks han tänka
Han är nu 12,5 vecka gammal.
Min tjej vände sig då hon var ca 2 mån från rygg till mage men det är först nu, snart 4 mån som hon vänder sig hela tiden, både från rygg och från mage. En gång är ingen gång, två gånger är en vana...
Min tjej vände sig åt båda hållen när hon var 2 mån... Men hon har alltid varit väldigt motoriskt tidig.. Hon lärde sig sitta själv vid 4 mån och åla vid 5 mån. På 6 mån dagen kunde hon krypa.... Hon är 6½ mån nu så här går det undan!
ebba vände sig några gånger då hon var pytteliten. medvetet vände hon sig från mage till rygg vid ca. 4 mån och från rygg till mage vid ca. 6 mån.