ni med sätesbarn - höftledsluxation?
Har ni som fått barn som legat i sätesläge fått barn som haft just detta höftfel..fick höra de va jättvanligt.
Nästa torsdag kommer vår lilla prinsessa ...ligger i säte o föds med kejsarsnitt.
Har ni som fått barn som legat i sätesläge fått barn som haft just detta höftfel..fick höra de va jättvanligt.
Nästa torsdag kommer vår lilla prinsessa ...ligger i säte o föds med kejsarsnitt.
Vår son låg i säta med klarade sig jättebra! Inga problem alls med höfterna!!!
Visst såg det jättehemskt ut när han kom ut då benen låg ovanför huvudet, full med blåmärken lillstackarn... Första dygnet var värst då han hade så himla ont men efter 2 v märktes det knappt av, han ligger fortfarande med benen som en groda (13mån nu)
säte skulle de ju stå...
Hej!
Våran dotter satt i säte å föddes med kejsarsnitt, men hon har inge fel på höfterna! Ca en vecka efter födseln får man en röntgen tid å där kollar dom så allt ser bra ut.
Lycka till!!
Kram JooJoo
oj men ligger alla bebisar i säte sådär mysko med fötterna? Vill inte min liltjej skall ha ont
Min dotter låg i säte och hade höftfel. Hon fick en von rosen skena som hon haft i 6 veckor, (den togs bort i måndags "skönt"). Jag har hört att den även är ärftligt och att det är vanligast bland flickor, jag själv hade problem med detta så det var givet att min dotter skulle få det. Du får gärna skriva om du har frågor....
Hoppas det inte blir något problem för ditt barn.
Lycka till!!
Min flicka låg i säte och föddes med kjejsarsnitt. Hennes höfter var okej.
Vår tjej föddes i säte, utan höftfel. Vid 2-mån läkarkontrollen, fick vi en remiss till röntgen för ett ultraljud på höftleden, för läkaren misstänkte fel - men ul visade att allt var helt normalt
Jag är också född i säte, läkarna misstänke att jag hade höftfel också, vilket inte stämde vid kontroll! Har aldrig haft problem som vuxen heller.
Så det behöver inte vara något!
Min son låg i säte och kom på naturligväg (inget vi viste om förrän 20 min innan). Han har inte haft några som helst problem med höfterna.
Ja just de kan ju tillägga att även jag e född i säte o hade heller inget fel på höfterna!
Jag föddes normalt men hade detta problem med höfterna. märker inget av det idag