• moira80

illamående pga att jag ammar?

Jag ammar min lilla dotter på snart 5 månader på heltid, vissa dagar, allt oftare, har jag börjat må illa om dagarna och ibland får jag sån huvudvärk. Jag e inte gravid för jag har testat mig och jag försöker äta vettigt och äter kosttillskott för att få i mig extra mycket vitaminer. Undrar bara om någon som ammar råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden illamående pga att jag ammar?
  • Mylla

Dricker du ordentligt? Behövs ju lite extra vätska.

• Vädtkustmamma

Jo, jag är hunrig eller tlrstig. Har märkt att jag behöver ännu mer än vad jag tror och ännu mera vatten.

• Mamma och Mor

Jag mådde illa när jag ammade första veckorna. För mig var orsaken att jag inte drack tillräckligt med vatten under dagen. Kroppen kräver mer vätska när man ammar och vätskebrist ger ju ofta symtom i form av huvudvärk, illamående, trötthet etc.
    Prova dricka lite mer under dagen och se om det kan hjälpa :)

• moira80

jo tycker jag dricker hela tiden, fast kanske inte tillräckligt ändå.en extra liter går det åt till ammning har jag läst!

• Mylla

Ja, en liter, det har jag också läst. Äter du regelbundet? Det är bra att göra det. Inte gå för länge mellan målen. Gäller väl alla men tror man blir extra känslig när man ammar, jag kände mig sån.

Svar på tråden illamående pga att jag ammar?