• Pimkies

Tandläkare/hygenist hitåt!!! eller annan med erfarenhet av fläckar på tänder!

Sonen har vart sjuk å vi har slarvat med tandborstningen den sensate veckan, mycket söta drycker och annat onyttigt har det blivit då han varit svår att få i något!

Nu har han fått bruna fläckar/ränder på några av framtänderna, är detta hål/karies eller?
    Vi har vart jättenoga å borsta sen vi såg de och jag tycker mej se en lite förbättring!

• Svar på tråden Tandläkare/hygenist hitåt!!! eller annan med erfarenhet av fläckar på tänder!
  • Pimkies

ingen?? man skäms ju om de gått så långt at de är hål..! vi har vart nog innan och de är inga problem att borsta på honom, han gapar snällt...!

• Pimkies

Finns det ingen tandläkare här?? eller bvc sköterska kanske oxå vet?

• framtidstjej

Hej!
    Jag är tandhygienist men det är omöjligt att bedöma de här fläckarna när man inte ser dom.
    Hur gammal är er son?
    Är han så gammal så ni varit på 1 års information på BVC (en tandgygienist/sköterska är ibland där och informerar föräldrar)Då brukar de försöka titta lite på tänderna.
    Tycker att ni ska ta kontakt med tandvården så att de får titta på honom.

• Pimkies

han är 20 månader! jag var på sådan info träff när han var runt 10 månader tror jag!

han har ätt en penicillin kur kan tänderna bli missfärgade av det? det står inget på flaskan om det!

Tack för ditt svar iaf!

• Pimkies

tack! fast det verkade ju inte allt för vanligt! men möjligt att det var det för fläckarna är ju nästan borta nu!

• Celestial

Jo, det är nog ganska vanligt, bara det att det sällan rapporteras
    Citerar: "Missfärgning av tänder förekommer vid behandling med i stort sett alla penicilliner och är troligen ett relativt vanligt fenomen"

Svar på tråden Tandläkare/hygenist hitåt!!! eller annan med erfarenhet av fläckar på tänder!