• tovan

Gillar era 3 åringar att åka pulka?

Hej
    Nu när snön äntligen kom så sprang vi nästan till barnenshus för att köpa en pulka till vår dotter som nu blir 3 år och tänkte att hon skulle tycka det var superkul. Men hon har inte ens provat att åka utan säger " mamma det går för snabbt "
    Gillar era 3 åringar åka pulka/kälke?

• Svar på tråden Gillar era 3 åringar att åka pulka?
  • Smultron ett

Ja hon älskar det.

Men dra henne på "Marken" istället ..
    Hon behöver ju inte åka i en backe.

• vicsan

Hejsan!

Min 3-åring tyckte det var jätte roligt att åka pulka idag.Igår var det värre för jag hade lite förlite kläder på henne så hon frös och ville hem hela tiden.
    Däremot min 1-åring avskyr både snö och pulka.Jag har försökt hennes syskon har försökt att åka med henne och lätta upp henne men hon skriker helt hysteriskt.Trist när dom andra två vill åka.

• Juno

Om hon inte har åkt så mycket tidigare vintrar kanske det är lite läskigt. Som sagt, dra henne på marken och låt henne åka i flacka backar. Ibland har jag sett små barn som åker på diagonalen för att det inte ska gå så fort. När hon märker att inget farligt händer blir hon nog modigare.

• Tesie

Min son är 4:a år, han började gråta sista gången vi åkte pulka, dte gick för snabbt. Men det går bra om vi åker tillsammans o jag  bromsar lite granna!

• 3busungar

vanessaåkte pulka igår  men hon hoppar av  mitt i farten..tok fia.
    men sjärtlapp tyckte hon inte  så mycket om..

• Prins Lucas

Min son är 3 år å han älskar å åka pulka eller ja hellst ska de va en bob så han har en ratt å styra med å de ska gå så fort som möjligt "fortare fortare" säger han å skrattar bara =)

♥Lucas 031021♥
  • Fillay

Min son er en veldig forsiktig pojke. Han gillar at åka pulka, men bare i små bakker. I litt større bakker må pappa stå nederst å ta imot han.

• MARIA99

ja gud ja! 3 åringen är inte ett dugg rädd av sig. Hon körde stjärtlapp & pulka redan förra året.Men vi bor ju vid en backe också & har ju haft snö varje år så hon är ju van. Även 5 åringen som annars varit försiktig av sig gillar det.

• Theolin

Nej, Hon vill inte åka. Precis som Ts dotter tycker hon det ser läskigt ut. Sen o andra sidan är det ju inte så förskräckligt mycket snö här i skåne

• IsaW

Nej, min son har inte riktigt fastat för det. Om vi åker tillsammans tror jag det är ok. Men han fick ett par långfärdsskidor i julklapp, dem har vi provat och han tyckte det var jättekul! Så nu har vi något annat för honom att göra ute i snön!

Svar på tråden Gillar era 3 åringar att åka pulka?