• LiMo

Bantningskurer som fungerar?

Har några kg att gå ner innan bikinisesongen. Jag har tidigare haft lätt att tappa kilon men nu känns det som det är stopp, suck... Jag äter verkligen bra. Nu är jag lite nyfiken på om det finns mirakelmetoder som verkligen fungerar? Finns det piller som minskar hungerskänslorna? Finns det saker som ökar förbränningen? Just nu håller jag en sund kost som jag kan leva med hela livet (vilket ju är meningen) men kanske kunde en "kur" hjälpa mig med de där sista 4 kilona?

Alla tips tags tacksamt emot!!

• Svar på tråden Bantningskurer som fungerar?
  • Anna79a

Cambridgekuren fungerar om man verkligen ger sig den på d!!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till underbara Anton född 050924 ♥ ¸.?°´¯)
  • LiMo

Anna79a:

Håller man vikten när man sedan går över till "varnlig mat" (ja jag menar givetvis i rimmlig mängd). Vad innebär den i stora drag?

• snurriga jag

Kolla i min presentation och se om det kan var nåt för dej att testa!!

• Anna79a

Cambridgekuren går ut på att du äter 3 milkshakes per dag och INGENTING annat. Å så måste du dricka minst 3 liter vatten per dag.
    Deras milkshakes smakar riktigt gott faktiskt!!
    När du sedan slutar med "Ren kur" som detta kalas så får du trappa ner innan du börjar äta riktig mat.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till underbara Anton född 050924 ♥ ¸.?°´¯)
  • Pillanstjernberg

Jag tappade 3 kg på en vecka med Naturdiet. Som "rivstart" så tycker jag att det var bra.
    Men det allra bästa måste ändå vara att hitta en livsstil som gör att det inte känns som att man bantar hela tiden men ändå att man håller vikten. Det är ju precis som du säger, man skall ju hålla vikten när man börjar äta också.

Lev här och nu...
  • LiMo

Åhhh fyyy!! Det har jag redan gjort!! Jag käkade herbalife för några år sedan! Det bästa jag provat någon gång!! Jag vägde då 54 kg till mina 166 cm och mådde som en prinsessa förutom att....... jag kunde DÖÖÖ för att få tugga på någonting och var hungrig ganska ofta!!

Jag är jättetacksam för tipset men nix pix det är ingenting för mig!

• min dotter Julia

Ja räknar kalorier! och går hos dietist. har på 10 månader gått ner 32 kilo!  äter 5 ggr per dag

• morsgrisen

Jag tror på Viktväktarna!

• MaijaO

Min diet ser ut som följande. Först ta bort godis, snaks, kaffebröd och läsk. Byt ut dina smörgåsar till knäckemackor. Ät en frukt var tredje timme och 2 minuter innan middagen äter du ett äpple och dricker ett stort glas vatten. I övrigt äter du som vanligt. Detta håller din ämnesomsättning på topp, du är alltid mätt och du blir inte trött och sur.

• Balouu

Jag har många av mina bekanta som har provat GI-metoden och har lyckats gå ner i vikt på det viset. Dieten är uppdelad i tre olika faser, rivstart, nystart och balansfas och du kan börja på rivstarten där du mest äter proteiner och fett, dock är fasen begränsad under ett par veckor och du kommer garanterat släppa i vikt.

Själv lyckas jag inget vidare trots att alla andra verkar gå ner. Jag tycker mig sällan bli riktigt mätt och är alltid hungring. Hmmm en mycket dålig kombination med andra ord (suck.

Någon som har bra förslag på vad man ska göra för att känna/få tillbaka sin mättnadskänsla??

• elvin dräd

Jag har gått ner 25 kg på fem månader.

Ät havregrynsgröt till frukost. Begränsa intag av "mackor"

För att hotta upp frukosten, gör en smoothie på sojamjölk, (alprosoja, vanilj) hallon, banan,kiwi, linfrö

Ät bra fetter. Avocado, olivolja, nötter.

Träna, träna, träna, gå promenader och ät om du blir hungrig, inte svälta, det slutar allt som oftast med att man sen överäter

Kan tillägga att till 95 procent äter vegetarisk kost.

• Superflower

Jag tror det enda rätta är att röra på sig mycket med promendader eller simning tex kombinerat med en sund kost. Inget godis, oskcer osv. Ät grova mackor, gröt, lagom lite mat osv och mycket frukt och grönt. Det är nog allra bäst!

• MaijaO

Oj, inte 2 minuter utan 20 minuter innan middag är klart...

• Alyssa

Se till att att du bränner mer kalorier än du stoppar i dig. Vill du inte gå på shejker vilket nog funkar bäst så får du ge dig på träning helt enkelt... Minst 3-4ggr/vecka, det kommer att funka.

Själv har jag kört med Naturdiet och har gått ner 3.9kg än så änge och veckan är inte slut än!

• DreamboatAnnie

Den enda bantningskuren som fungerar är sunt förnuft vad gäller mat och motion!!!!!!! Förstår inte att det ska vara så svårt att fatta....

• snusfia
    DreamboatAnnie skrev 2007-02-10 09:01:09 följande:
    Den enda bantningskuren som fungerar är sunt förnuft vad gäller mat och motion!!!!!!! Förstår inte att det ska vara så svårt att fatta....
    vem är det som inte fattar det?
    photoshop tips och länkar: www.familjeliv.se/Bloggar-1-15/b3363.html
  • DreamboatAnnie

Läs alla bantningstrådar på FL så ser du...

• snusfia
    DreamboatAnnie skrev 2007-02-10 10:08:23 följande:
    Läs alla bantningstrådar på FL så ser du...
    tror nog alla fattar det.

har själv gått ner 60 kg med cambridge och har tre kg kvar.
    och jag ska inte hamna i den situationen igen.
    photoshop tips och länkar: www.familjeliv.se/Bloggar-1-15/b3363.html
  • ismi

Jag kör cambridgekuren, fynkar superduper bra!!!
    Har tappat 11,5 kg på fem veckor..
    Bara åtta kvar !!

Svar på tråden Bantningskurer som fungerar?