• Anonym

Vill gå ner 10kg på två månader, hur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-25 23:04:35:
    Jag vet att det inte är bra, och jag kan allt om talriksmodeller, gi och motion men det går för långsamt för mig och jag mår bara sämre och sämre om jag inte får gå ner dessa kilon. om jag inte kan gå ner dessa kommer jag inte ha nån motivation till att träna och äta normalt hälsosamt igen och jag kommer må sämre och sämre psykiskt. jag vill inte ha prat om ha nån att prata med osv, det har jag redan och eftersom jag räknas som överviktig så uppmuntrar folk mig att gå ner. så alltså nu vill jag bara ha snabba vägar till viktnedgång.

• Svar på tråden Vill gå ner 10kg på två månader, hur?
  • Lyxmorsan

Desvärre finns det inga genvägar. Att lägga om kosten är en viktig del, inte bara under en kort tid utan "för alltid". Motion, om så bara 15 minuters promenad per dag. "Vardagsmotion" såsom att parkera så långt ifrån stället man ska till (om man är bilburen alltså), kliva av bussen en hållplats tidigare o gå resten mm
    Jag gick ner 13 kilo ifjol, det tog ett antal månader och var emellanåt jobbigt men nu ser jag ju resultatet och lyckas hålla vikten.

JoJoeffekten är det ända man uppnår med snabbbantning eller svält.
    Och att låta sig förföras av metoder som är skadliga eller olagliga är inte heller så smart, du skadar kroppen och får inte heller ett långvarigt resultat.

//mammisBJ *m döttrarna 03+06 och ängeln 93 *nysvensk västkustbo*
  • Hexx

Usch, jag har tyvärr inget råd, men jag vet hur det känns. Jag är inte överviktig, men har en del gravkilon kvar att gå ner. Jag har GI bantat sedan nyår och tappat ett par kg tror jag. Det går såååååå sakta och är tråkigt. Jag är så sugen på onyttig mat nu så jag svimmar snart.

*tröstar*

• Anonym

det e gravkilona som gjort mig överviktig men det hänger kvar.... som sagt jag vet att det e fel metod men jag orkar inte vänta för inget händer... trots motion och omlagd kost...

• Taffer

Som jag skrev i den andre tråden, jag har gått ner 6 kg på 2 veckor med en pulverdiet, men d gäller ändå att man håller efetr sej efetr avslutad kur.

• Anonym

taffer: vilken kur är det? var den jobbig? kostar?

tanken e ju att jag ska ner först och sen börja äta mer hälsosamt, min mamma har gjort så några gånger i livet och det brukar funka bra men hon kör rikshospitalets kur och den verkar inte skoj....

har hört att det finns dieter då man rensar kroppen på slaggprodukter och efter den börjar man köra talriksmodellen.... man går inte ner så mycket bara nått kilo men man har en bra start.... men minns ej vad den hette eller hur den funka... nån som vet?

• Hexx

Skulle tro att det är camebridgekuren Taffer menar?

• Anonym

De hex: vad är det för kur?

• Kickilina80

Jag gick ner ca. 12 kilo efter min första grav. med hjälp av en pulver diet. Istället för lunch drack jag en "shake" och åt frukt. Tänkte för övrigt på vad jag åt men var inte stenhård att hålla diet utan kunde äta en pizza på lördan tex. Gick ofta promenader!

• Kickilina80

Taffer, vilken pulverdiet?

• Thika

Alltså,det man måste förstå är att alla "kurer" är KORTSIKTIGA lösningar.När du börjar äta/leva normalt igen så går du upp allt & lite till. Tro mig!!
    Det ENDA som hjälper är motion. Spring i trappor,boxas,spinning,dansa os.v allt som är sjukt jobbigt & svettigt. Till detta dricker du massa vatten,äter grönt och fisk. unna dig gott någon gång när suget ligger på.
    Dessvärre måste du jobba väldigt hårt för att gå ner så snabbt. Men du får lön för mödan!
    Lycka till!

Svar på tråden Vill gå ner 10kg på två månader, hur?