• Fastidious

Doppresent till en liten tjej från en gudfar?

Någon som har ett bra tips??? Kanske nåt lite annorlunda än alla andra presenter? Jag behöver verkligen nya ideér.. Jag har total idétorka............

• Svar på tråden Doppresent till en liten tjej från en gudfar?
  • jummie

gunghäst från fina lekaffären

lekkista

fin hylla till rummet

spegel

Jag gillar mer presenter som kommer till användning o gärna en möbel som kan gå i arv!

• Axels och Annies mamma

En handmålad liten stol kanske, Axel fick det och den uppskattade vi mycket, undeer stolen är det skrivit vem han fick den av och när, jättefin present.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Lillgrodis

Min tjej fick ett äppelträd av sin mormor. Kanon! Och kul att ha ett eget träd. Fast det beror ju på om hon har tomt, såklart!

• Fastidious

Handmålad..som i att man målat den själv?

kanske det... *hmm*

• Fastidious

Lillgrodis: Svårt att få tag och plantera ett träd nu kanske?? Dopet är i mars... men annars var det ju en bra idé!

• Axels och Annies mamma

Handmålad som att man köper den i en affär, men bestämmer motiv, färg och ev text

• Fastidious

Axels mamma: Aha! Men vart hittar man en sån affär?

• Tess93

Just från gudföräldrar som ju ska vara en del av barnets liv alltid tycker jag att det klassiska ändå är trevligt - ett vackert guldhalsband, helst i litet mer "vuxen" modell. Då kan hon ha det som vuxen och med kärlek minnas sin gudfar! Min tjej fick ett guldhjärta med en diamant infattad i av sin gudmor, jättevackert och ett minne för livet! Och roligt att lämna i arv till hennes barn en dag.

• Axels och Annies mamma

Bror på vart du bor, här i Göteborg finns ett par stycken affärer som har sånt

• Filimena

En klassiker är ju ett hängsmycke tex ett guldhjärta graverat med namnet eller ett som föreställer stjärntecknet. Vår dotter fick både och, den med stjärntecknet passar bra till både kille och tjej. Min dotter fick ett halsband av sin gudmor och ett bowlingset i form av mjukisdjur av sin gudfar.

Jag hade gillat en handmålad möbel men det fick hon inte....

hon fick en gåstol som vi gillade och en fin nalle med en tröja som det stod välkommen till världen på. I vår eller sommar ska hennes morfar plantera ett träd åt henne på sommarstället.

Till mina egena gudbarn har jag gett djungelvaktsdiplom fråm världsnaturfonden (det var några år sen så vet ej om det finns kvar) och ett personligt brev där jag har skrivit mina tankar om barnet, livet och att jag som gudmor alltid vill finnas där för barnet. Det har varit uppskattat.

Svar på tråden Doppresent till en liten tjej från en gudfar?